گزارش//

شهرداری ارومیه الگوی تحول در لیگ برتر والیبال

شهرداری ارومیه الگوی تحول در لیگ برتر والیبال

گروه گزارش: تیم والیبال شهرداری ارومیه که فصل ۱۴۰۲ را با باخت های متوالی شروع کرد و در رده ماقبل پایانی بود، با جهشی قابل توجه در رده سوم مشترک به پایان برد تا به الگویی برای تحول در لیگ امسال بدل شود.
رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور که از مهر سال گذشته آغاز شده بود، عملا برای ۱۲ تیم از ۱۴ تیم حاضر تمام شده و فقط ۲ تیم شهداب و فولاد سیرجان برای کسب قهرمانی در کورس رقابت باقی مانده اند.
در لیگ امسال، تیم های مختلف روندهای روبه رشد و رو به نزول زیادی را تجربه کردند اما یکی از مهمترین و شاید برجسته ترین روندهای رو به رشد فصل اخیر لیگ برتر، مربوط به تیم والیبال شهرداری ارومیه است.
تیم شهرداری ارومیه که به هواداران پرشور و استفاده از استعدادهای بومی در کشور شهرت دارد، تا اواسط تابستان سال گذشته حتی امکان حضور در لیگ برتر را نداشت ولی با تلاش های صورت گرفته به ویژه همت محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و البته همراه داورزنی رییس وقت فدراسیون والیبال توانست سهمیه لیگ برتری خود را حفظ کند و این فصل هم در رقابت ها باقی بماند.
اما با شروع رقابت ها و باخت های متوالی شهرداری ارومیه ازجمله سه باخت در سه هفته ابتدایی و پنج باخت از ۶ بازی نخست، خیلی ها بر این باور شدند که اصلا حضور تیم والیبال شهرداری در لیگ برتر امسال می توانست اتفاق نیفتد.
در هفته های میانی نیم فصل اول، مدیران مجموعه شهرداری ارومیه مجبور به تغییر در کادر فنی شدند که همین امر، آغازی برای روند رو به صعود این تیم والیبال شد تا جایی که در پایان نیم فصل اول، نماینده ارومیه با پنج برد از ۱۳ دیدار هرچند بازهم در رده های پایین جدول قرار داشت ولی روند مناسب مشهود بود.
اما حکایت نیم فصل دوم برای شهرداری ارومیه متفاوت بود؛ این تیم هرچند نیم فصل را با باخت بسیار ناامیدکننده سه بر صفر مقابل گیتی پسند آغاز کرد ولی موتور شاگردان عبدالرضا علیزاده در سیرجان روشن شد و تیم تقریبا شکست ناپذیر فولاد سیرجان در خانه به شهرداری ارومیه باخت.در ادامه هفت برد متوالی دیگر نصیب شاگردان علیزاده در نیم فصل دوم شد تا این تیم ضمن رسیدن به میانه های جدول و حضور در جمع تیم های قرارگرفته در پلی آف، تماشاگران را نیز با والیبال و لیگ برتر آشتی دهد.
هرچند برخی باخت های آخر فصل، نگرانی هایی را از حضور شهرداری ارومیه در پلی آف ایجاد کرده بود ولی با برد این تیم مقابل نیان مشهد، مجوز حضور در جمع هشت تیم صادر شد تا طبیعت رقیب شاگردان علیزاده برای رسیدن به نیمه نهایی باشد.
در حالی که طبق نتایج فصل ( ۲ باخت شهرداری ارومیه از طبیعت در طول فصل) و همین طور رده ۲ تیم در ابتدا فکر می شد که شهرداری ارومیه از قبل باخته مرحله یک چهارم نهایی است اما شاگردان علیزاده توانستند قدرت خود را اثبات کرده و با برد ۲ بر یک مقابل تیم اسلامشهری، راهی چهار تیم برتر لیگ امسال شوند.بازهم خیلی ها یقین داشتند که شهرداری ارومیه در مقابل شهداب یزد حرفی برای گفتن ندارد و همین قدر بالارفتن برای این تیم بس است ولی شاگردان عبدالرضا علیزاده بازهم بازی های بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و ضمن گرفتن پنج ست از شهداب در سه دیدار، یک برد سه بر ۲ نیز به دست آوردند تا آبرومندانه لیگ را به پایان ببرند و همراه پیکان رده سومی مشترک را به دست آورند.تیم والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر امسال با احتساب ۶ دیدار دور یک چهارم و نیمه نهایی، ۱۷ بازی را به نفع خود به پایان برد و ۱۵ دیدار را به حریفان واگذار کرد.
این تیم ۶۵ ست را از آن خود کرد و ۶۴ ست را به حریفان باخت؛ ضمن اینکه در این فصل شهرداری ارومیه از ۱۲ دیداری که به ست پنجم کشید، هشت دیدار را به نفع خود به پایان برد و فقط چهار دیدار را شکست خورد که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، با این اوصاف و با توجه به سابقه و ریشه والیبال ارومیه و حضور جوانان مستعد پیش بینی می شود که فصل آینده، فصلی قدرتمند برای والیبال ارومیه می تواند باشد ولی باید از هم اکنون برای حضور قدرتمند والیبال این شهر و حتی رسیدن به قهرمانی در فصل ۱۴۰۳ برنامه ریزی کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


7 × یک =