آغاز تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه از نیمه مرداد ماه جاری

آغاز تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه  از نیمه مرداد ماه جاری

گروه ورزشی: تیم والیبال شهرداری ارومیه، تنها نماینده مهد والیبال آسیا که در سوپر لیگ حاضر است، سال قبل توانست با توجه به فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشت در میان ناباوری همگان به جمع چهار تیم مرحله پلی‌آف راه یافته و رتبه سوم سوپر لیگ کشور را نصیب خود کند.
تیمی که در میانه راه سه بار سکان‌دار هدایت خود را تغییر داد و در آخر با سرمربیگری یدالله کارگرپیشه انسجام تیمی خود را بازیافت و با شرایط قابل قبولی لیگ را به پایان رسانید.
احد یوسفی مدیرعامل تیم شهرداری ارومیه که از نیم فصل دوم مدیریت تیم را عهده‌دار شده بود، امسال نیز به عنوان مدیرعامل در مجموعه شهرداری حضور خواهد داشت.
در خصوص تیم شهرداری و شرایطش در فصل جدید گفت‌وگویی با احد یوسفی، مدیرعامل تیم والیبال شهرداری ارومیه صورت گرفته است که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.
*با توجه به اینکه از سال قبل مدیرعامل باشگاه بودید، چقدر از برنامه‌های در نظر گرفته شده، عملی شده است؟
با توجه به تجربه نیم فصل دوم سال گذشته به عنوان مدیرعامل، به تجاربی در خصوص ساختار باشگاهی شهرداری و تیمداری خصوصا والیبال دست یافتیم و طراحی سیستم را از اسفند ماه سال ۹۲ شروع کردیم.
ابتدا سعی کردیم ایراداتی که بر ساختار وارد بود را رفع کنیم، که از عمده ایرادات دیر انتخاب کردن کادر فنی و بازیکنان تیم و در اصطلاح بستن تیم و بعد از آن عدم هماهنگی سرمربی و بازیکنان بود که در مطالعاتی که صورت گرفت، ما به نتایجی رسیدیم که اعلام نیز شد.
اولین اقدام انتخاب سرمربی تیم بود؛ هدف‌گذاری باشگاه برابر سیاست‌های ابلاغی شورای شهر و شهردار دستیابی به نتیجه‌ای بهتر از سال قبل است، بر این اساس جلسه هم‌اندیشی با مربیان بومی برگزار شد و سه مربی بومی و چهار مربی غیربومی که حائز بیشترین امتیاز بودند، انتخاب شدند و مرحله گزینش نهایی صورت گرفت.
*همه در جریان توافقات اولیه با بهروز عطایی هستند؛ چه شد که جهانگیر سید عباسی به عنوان سرمربی انتخاب شد؟
این مربیان بر اساس شاخص‌هایی چون میزان حضور در سوپرلیگ، تحصیلات مرتبط ورزشی، تسلط بر علوم روز والیبال و زبان خارجی انتخاب شدند و یک مربی بومی به نام جهانگیر سیدعباسی و یک مربی غیر بومی به نام بهروز عطایی با بالاترین امتیاز انتخاب شدند؛ با توجه به رایزنی‌های شهردار محترم در خصوص استفاده از توانمندی‌های بومی جهانگیر سیدعباسی به عنوان سرمربی انتخاب شد.
*سیاست باشگاه در قبال انتخاب بازیکنان چگونه بود و آیا بازیکنان با نظر سرمربی انتخاب شدند؟
عین همین رسالت هم در خصوص بازیکنان با نظر سرمربی رعایت شد، البته قبل از انتخاب سرمربی رایزنی‌هایی برای انتخاب بازیکنان توانمند و ملی پوش بومی صورت گرفته بود، اما بعد از هماهنگی با سرمربی به یک لیست مشترک رسیدیم که البته بومی بودن اولویت محسوب می‌شد ولی شرط کافی نبود و هدف ما انتخاب بازیکنان سطح اول که بتوانند در تیم مثمر ثمر باشند.
*قرارداد کدام بازیکنان قطعی شده است و ترکیب کامل چه زمانی اعلام خواهد شد؟
سعید معروف به عنوان پاسور، عبدالرضا علیزاده به عنوان لیبرو، میلاد عبادی پور دریافت کننده که این بازیکنان تمام شاخص‌های موجود را از لحاظ توانمندی و بومی بودن دارا بودند.
شهرام محمودی به عنوان پشت خط زن که بازیکن با ارزش تیم ملی است که هدف بعدی ما استفاده از بازیکنان توانمند سال گذشته بود و پوریا فیاضی، فرهاد پیروت‌پور، وحید سیدعباسی، ایرج میکائیل‌زاده و حامد رضایی تمدید قرار داد شدند که بر این اساس ترکیب نهایی تیم با توجه به زمان اعلام شده توسط فدراسیون دهم شهریور ماه امسال رسانه‌ای خواهد شد.
*سایر اعضای کادر فنی تیم مشخص شده‌اند؟ تمام کادر از مربیان بومی انتخاب خواهد شد؟
با توجه به هدف‌گذاری باشگاه سعی بر آن بوده که کادر فنی سال گذشته با توجه به آشنایی که با شرایط تیم دارند حفظ شود، مخصوصا مربیان بومی جوان که پشتوانه خوبی برای سال‌های بعد والیبال ارومیه هستند و در این خصوص یک بخش از کادر فنی حتما از مربیان بومی خواهد بود.
*قرار است بازیکن خارجی جذب شود و اگر قرار است در چه سطحی این بازیکنان انتخاب خواهند شد؟
این امر با توجه به نظر سرمربی صورت می‌گیرد و اگر قرار است بازیکن خارجی جذب شود، باید در زمان مناسب اتفاق بیفتد و اکنون زمان مناسب برای عقد قرارداد با بازیکنان خارجی درجه یک است.
تجربه نشان می‌دهد که نیم فصل دوم زمان مناسبی برای جذب بازیکن خارجی نیست، چون بازیکنان طراز اول داری تیم هستند و بازیکنان آزاد بازیکنان درجه دو هستند که در واقع تیم ندارند. البته سمت و سوی باشگاه به خدمت گرفتن بازیکنانی است که بتوانند در هدف باشگاه تیم را همراهی کنند نه اینکه صرفا عنوان خارجی داشته باشند هرچند ترجیح ما بازیکن ایرانی است.
*تمرینات تیم از چه زمانی آغاز می‌شود؟
برابر نظر سرمربی از نیمه مرداد ماه تمرینات تیم شهرداری آغاز خواهد شد، البته ملی‌پوشان بعد از اتمام بازی‌های قهرمانی مردان جهان و بازی‌های آسیایی به تیم ملحق خواهند شد.
*برنامه‌ای برای تیم‌های نوجوانان و جوانان و امید دارید که در سال‌های جایگزین تیم بزرگسالان خواهند شد؟
امسال توجه به تیم‌های نوجوانان و جوانان و لیگ دسته یک کمتر از سوپر لیگ نیست. هم ساختار فنی و هم شناسایی استعدادها مدنظر باشگاه است؛ اگر این پشتوانه سازی و جانشین پروری خوب صورت نگیرد، در آینده باشگاه دچار چالش خواهد شد.
اگر ما با تربیت بازیکنان با استعداد و با انگیزه و تزریق آن‌ها به تیم اصلی ضعیف عمل کنیم باید در آینده متحمل هزینه‌های گزاف و شرایط پرزحمت شویم.
*با توجه به اینکه سال گذشته تیم شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت و بعد از آنکه یدالله کارگر پیشه هدایت تیم را عهده‌دار شد، تیم شرایط خوبی پیدا کرد و نهایتا سوم شد؛ امسال کارگرپیشه چه جایگاهی در تیم خواهد داشت؟
امسال اتاق فکر باشگاه شکل گرفته که پیشکسوتان والیبال در آن حضور دارند، باشگاه در نظر دارد در سیستم مدیریتی افرادی باشد که بتوانند نظارت و کارشناسی و آنالیز کنند که این امر در قالب اتاق فکر صورت گرفته است.
ما در راستای اینکه از تجربیات یدالله کارگرپیشه و سایر پیشکسوتان فراتر از یک تیم استفاده شود و از گستره تجربیاتشان در سایر تیم‌های باشگاه بهره‌مند شویم، جلساتی را به طور منظم ترتیب می‌دهیم تا از مشاوره فنی و مدیریتی ایشان استفاده کنیم.
*و اما حرف آخر:
از جامعه و خانواده والیبال، پیشکسوتان، بازیکنان و هواداران دلسوز می‌خواهیم که در شرایط بحرانی همچون سال گذشته ما را تنها نگذارند و در مسائل فنی، حمایتی و روانی و در صورت توان مسائل مالی ما را حمایت کنند.
موفقیت اتفاقی نیست و منوط به ابزارهای مربی و بازیکن منتهی نمی‌شود و لازم است تمام عوامل از جمله پیشکسوتان و مردم مانند زنجیر کنار هم باشند.
سال‌های سال است که مردم ارومیه آرزوی قهرمانی دارند و امیدواریم به حول و قوه الهی امسال بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و نباید زود دلسرد شویم و میدان را خالی کنیم؛ صبر و حوصله و استمرار حمایت باعث موفقیت نهایی خواهد شد.
اگر به گذشته و تیم‌های بزرگ دنیا نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که تمام موفقیت‌ها بر اثر صبر و تلاش محقق شده که امید است نتیجه‌ای که دلخواه همه مردم ارومیه است، حاصل شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


3 − = دو