نگرانی مردم آذربایجان غربی از افزایش قیمت مسکن مهر

نگرانی مردم آذربایجان غربی از افزایش  قیمت مسکن مهر

گروه گزارش: مسکن مهر با هدف بهره مندی مردم از مسکن ارزان قیمت عنوان یکی از طرح های مهم دولت نهم و دهم در کشور مطرح شد که در کشور به اجرا در آمد.
مهار قیمت مسکن از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور بود که همراه با چالشهای بسیاری درمحافل اقتصادی و اجتماعی همراه بود.
با نگاهی اجمالی به قیمت مسکن در کشور و نیز افزایش صعودی قیمت مسکن حضور پررنگ دلالان مسکن در دولت‌های نهم و دهم از جمله مسکن مهر بی اثر نمی تواند باشد.
در مدت زمانی که دولت نهم و دهم بر سر کار بود سعی کرد با اعطای وام‌های بلند مدت و افزایش سقف وام مسکن به ?? میلیون تومان، به ادعای خود مبنی بر خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد جامه عمل پوشاند.
این امر نیز به دلیل تورم فزاینده قیمت‌ها در این دولت‌ها که موجب بالارفتن قیمت مواد اولیه ساخت مسکن و در نتیجه افزایش قیمت نهایی مسکن شد، این اقدام با موفقیت همراه نبود.
طرح مسکن مهر در آذربایجان غربی نیز به طبع سایر نقاط کشور و مشکلات و چالشهای مطرح شده با کندی در روند اجرا مواجه شد به گونه ای که هنوز بعد از گذشت مدت زمان پنج تا هفت سال از زمان آغاز عملیات اجرای این طرح ها هنوز آنطور که باید و شاید به بار ننشسته اند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این باره گفت: هم اکنون تحویل مسکن مهر برای متقاضیان مسکن مهمترین دغدغه در استان بوده در صورت افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزایش قیمت مسکن مهر نیز طبیعی است.خلیل محبت خواه افزود: هم اکنون ۴۱ هزار و ۳۳۹ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در استان در حال احداث و تکمیل است تا به متقاضیان تحویل داده شود.
وی اظهار کرد: از این تعداد واحد ۲۴ هزار و ۸۴ واحد به صورت تعاونی، ۱۲ هزار و ۴۸۵ واحد به صورت خود مالکی، سه هزار و ۹۵ واحد به صورت سه جانبه و ۱۶ هزار و ۷۵ واحد به صورت چند خانواری در حال احداث است.
وی ادامه داد: از این تعداد تا کنون از آغاز عملیات اجرایی طرح در استان ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده است.
محبت خواه ادامه داد: شهرستانهای میاندوآب،اشنویه، بوکان، سه استان برتر و موفق کشور در این زمینه بوده اند.
وی ادامه داد: شهرستانهای ارومیه، مهاباد و سردشت نیز جزو استانهای آخر در این زمینه از نظر پیشرفت فزیکی در مسکنهای مهر هستند.
وی علت این امر را عدم توانیی فنی برخی تعاونی ها و نیز گاهی هم کمبود اعتبارات و سهم پرداخت شده از سوی اعضا عنوان کرد.
محبت خواه تاکید کرد همچنان کلیه تعهدات دولت قبلی بر طبق قولی که دولت داده است از مصوبات الازم الاجرا می باشد.
به گزارش اروم نیوز؛ طرح مسکن مهر که در کشور از سال ۸۶ آغاز شده است در اذربایجان غربی به صورت عملیاتی از سال ۸۸ شروع شده است که از ابتندای اجرای طرح تا کنون ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


9 − پنج =