مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي استان:

نصف واحدهای صنعتی آذربایجان غربی راکد یا نیمه فعال است

نصف واحدهای صنعتی آذربایجان غربی راکد یا نیمه فعال است

گروه خبر: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با بیان اینکه نصف واحدهای صنعتی آذربایجان غربی ها راکد یا نیمه فعال است گفت: بیش از ۵۰ درصد از واحد های صنعتی شهرک های صنعتی استان فعالند. به گزارش آرازآذربایجان ، علی عبدلی در نشست خبری بااصحاب رسانه در یکی از واحدهای فعال فاز ۲شهرک های صنعتی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: نیمی از واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی آذربایجان غربی فعال بوده و بقیه واحد ها نیمه فعال یا راکد هستند.
وی در خصوص راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد خاطر نشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در راه اندازی واحد های صنعتی راکد در سال ۹۸ رتبه اول کشور را کسب کرده است.
عبدلی بابیان اینکه از ۹۳۶ واحد صنعتی راکد در کشور که در سال جاری به چرخه برگشته اند، ۹۰ واحد مربوط به آذربایجان غربی بوده، افزود: از این تعداد ۱۷ واحد که در تملک بانک ها بود به چرخه برگشته اند و برای ۳۸۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در شهرک های صنعتی استان تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در سال ۹۷ توانسته است بالغ بر ۴۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کند و در حائز رتبه اول کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اینکه مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب از مسائل اساسی شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه است، بیان کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز ، تصفیه خانه این شهرک تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که عملیات ساختمانی و لوله‌گذاری این تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و تنها عملیات تجهیز و راه‌اندازی آن باقی مانده است که با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مشکل فاضلاب واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی حل می‌شود.
عبدلی با اشاره به اینکه ۸تصفیه‌خانه فاضلاب در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی این استان فعال است، اظهار کرد: طراحی و ساخت ۶تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر نیز در دست اجراست که این تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های سلماس، خوی، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، ماکو و ۲ مورد در ارومیه قرار دارند.
وی در خصوص وضعیت مالی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته بودجه سالانه شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به سال قبل ۲ برابر شده که در سالجاری، ۱۱۲ درصد از بودجه ها محقق شده است و بدهی های سال های گذشته شهرک ها تسویه شده اند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در خصوص واگذاری زمین های شهرک های صنعتی به واحد های صنعتی اظهار کرد: در سال ۹۷، ۳۳ هکتار و در سالجاری نیز، ۳۷ هکتار زمین به واحد های صنعتی واگذار شده است و بیش از ۸۰۰واحد صنعتی سندهای رسمی تک برگ زمین های خود را دریافت کرده اند.عبدلی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۲۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک صنعتی است که در حال حاضر ۲۵ مورد از این تعداد در مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار فعال است.
وی افزود: شهرک های صنعتی آذربایجان غربی پیشران توسعه صنعت استان بوده که به دلیل پتانسیل های خاص استان، همچون داشتن مرز مشترک با ۳ کشور می تواند از یک استان کشاورزی به استان صنعتی مبدل شود.عبدلی در خصوص وضعیت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بیان کرد: طی ۲سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی استان از رتبه بیست و هشتم کشور به رتبه ۱۰ شرکت شهرک های صنعتی ‌کشور رسیده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


× 7 = چهارده