استاندار:

میانگین سن جامعه ایثارگری در آذربایجان‌غربی ۶۰ سال است

میانگین سن جامعه ایثارگری در آذربایجان‌غربی ۶۰ سال است

آراز آذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین سن جامعه ایثارگری در این استان به ۶۰ سال رسیده است، گفت: نیازهای درمانی مهمترین خواسته و مطالبه این جامعه به شمار می‌رود.
محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت آذربایجان‌غربی که با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، افزود: البته میانگین سن والدین شهدا در استان، ۸۰ سال است که آنها نیاز مبرمی به مباحث و خدمات درمانی دارند.
وی اضافه کرد: ۳۵۰ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد در آذربایجان غربی داریم که عمدتا توسط همسران و خانواده نگهداری می‌شوند که در برخی موارد امکان‌ نگهداری در منزل نیست لذا توسعه فضای خدمات رسانی در این حوزه نیاز اساسی است.
معتمدیان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرزند شهید بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد که استخدام هزار نفر در دست اقدام است، ادامه داد: بخشی از اعتبارات تسهیلات اشتغال در استان را به بنیاد شهید داده و آماده‌ایم‌ تخصیص در این خصوص بیشتر هم شود.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص موضوع تامین‌ مسکن ایثارگران گفت: تا پایان دولت سیزدهم، این‌ مشکل را حل می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه درب شهادت در آذربایجان غربی از پیش از دفاع مقدس باز است، اظهار کرد: در هفته‌های پیش هم در راه امنیت، شهیدی را تقدیم‌ کردیم که نشان می‌دهد این باب همچنان در استان باز است.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، چهارشنبه شب وارد ارومیه شد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با نخبگان ایثارگر آذربایجان‌غربی، حضور در گفت وگوی ویژه خبری سیمای مرکز ارومیه، حضور در جمع برخی خانواده‌های ایثارگر آسیب دیده از زلزله خوی و دیدار با خانواده شهدا از برنامه‌های قاضی زاده هاشمی در سفر به آذربایجان‌غربی است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


شش + 4 =