۴۰۰۰ میلیارد ریال در بخش دامداری منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری می شود

۴۰۰۰ میلیارد ریال در بخش دامداری منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری می شود

آرازآذربایجان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت هلدینگ کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در قالب این توافق مشترک، چهار هزار میلیارد ریال در بخش دامداری و صنایع وابسته این منطقه سرمایه گذاری می شود.
غلامرضا سلیمانی افزود: این تفاهم نامه برای ایجاد مجتمع دامپروری دام سنگین پنج هزار راسی، کشت علوفه جهت تامین واحد دامداری، احداث کشتارگاه صنعتی و بسته بندی گوشت به ظرفیت سه هزار تن امضا شده است.
وی اضافه کرد: سایت های دامپروری برای اجرای طرح های مربوط به این تفاهم نامه جانمایی و یکهزار هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد جهت کشت و تامین علوفه مورد نیاز مجتمع دامداری پس از تعیین الگوی کشت در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات منطقه مجوز‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی این سرمایه گذاری بزرگ در منطقه صادر می‌شود، بیان کرد: همه تلاش خود را برای تسریع در اجرای این طرح به کار می بندیم.
توسعه دامپروری های صنعتی و صنایع وابسته به آن از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی بوده که علاوه بر افزایش درآمد استانی، کاهش هزینه های تجارت داخلی و خارجی در ایجاد اشتغال و همچنین کاهش تخریب منابع طبیعی موثر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 3 =