نظارت جدی تری بر روند توزیع کالاهای اساسی اعمال شود

نظارت جدی تری بر روند توزیع کالاهای اساسی اعمال شود

آراز آذربایجان- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها بزرگترین مانع بر تامین کالاهای اساسی هستند.
حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: بانک ها با ایجاد مانع بر روند سرعت گرفتن تولید کارخانه ها و تولید کنندگان بزرگترین مشکل ومانع برای تامین کالا های اساسی مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه در کشور هیچگونه کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد، تصریح کرد: عدم برنامه ریزی و عدم مدیریت و هماهنگی دولتی در نحوه حمایت و توزیع کالاها موجب بروز برخی کمبود ها و افزایش قیمت ها شده است که ضروریراست بر روند توزیع کالاها نظارت جدی تری اعمال شود.
حجت الاسلام ذاکر با تاکید به اینکه دومین عامل در خصوص به وجود آمدن برخی مشکل هادر تامین کالاهای اساسی عدم مانع زدایی وحمایت از کارخانه های تامین کننده کالاهای اساسی است، تصریح کرد: عدم حمایت و عدم مانع زدایی موجب شده سرمایه گذاران و کارخانه جات یا ورشکسته شده ویا سرمایه در گردشی برای تولید یا واردات کالاهای اساسی نداشته باشند.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دو نرخی بودن ارز و تورم نیز خود عاملی بر گرانی ها و کمبود ها شده چرا که طبق تعهد ارزی، وارد کننده ها به موقع ارز متعهد شده را به بانک مرکزی برنمی گردانند وهمین موجب می شود یا عدول کند از وارد کردن کالاهای اساسی ویا تمایلی به تولید انبوه نداشته باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم تخصیص بودجه برای تامین برخی کالاهای اساسی که مشابه داخلی ندارند نیز از دیگر عوامل بی ثبات کننده بازار است که باید این مشکل نیز برطرف شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


7 − = هیچ