میزان کشف سلاح‌های شکاری در سال جاری نگران کننده است

میزان کشف سلاح‌های شکاری در سال جاری نگران کننده است

گروه خبر: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفت: میزان کشف سلاح‌های شکاری در سال جاری نگران کننده است.
سرهنگ رحیم جهانبخش طی نشستی با اصحاب رسانه یا اعلام مطلب فوق افزود: از ابتدای سال شاهد افزایش ۵۴ درصدی واردات غیر مجاز و قاچاق اسلحه های شکاری از کشور ترکیه به استان هستیم که علاوه بر ایجاد یک آسیب اجتماعی سبب نابودی اکو سیستم در منطقه می شود.
وی خبر داد: از ابتدای سال تا کنون ۷۸ درصد اتباع بیگانه که قصد خروج غیرمجاز را از کشور داشتند را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده تا در اولین فرصت به کشور خود بازگردانده شوند.
رئیس پلیس عمومی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون نفر از مرزهای رسمی استان عبور کردند که بیانگر امنیت مطلوب استان نسبت به آمار همزمان سال های گذشته است. وی در ادامه گفت: میزان تظاهر به روزه خواری در استان کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده انجام مقابله های صلبی در برابر روزه خواری نتایج عکسی را به همراه دارد در نتیجه در راستای فرهنگ سازی و کاهش دادن میزان روزه خواری به تعدادی از مراکز غذاخوری و محل‌های تهیه اغذیه در مناطق خاص به خصوص در اطراف بیمارستان‌ها و مراکز مسافربری مجوز داده شده تا در ایام ماه مبارک رمضان به فعالیت خود ادامه داده و در خدمت شهروندانی باشند که به هر دلیلی نتوانستند فریضه روزه را به جا بیاورند.
وی در ادامه افزود: با انجام و نظارت بر این عملکردها در سطح استان شاهد سه برابر شدن مکان‌های توزیع و آمایش عرضه تغذیه در ماه مبارک رمضان هستیم که نسبت به سال گذشته ۳۵ واحد تغذیه ای به جمع سایر مراکز اضافه شده است.
جهانبخش گفت: یکی از این برنامه‌ها، طرح استقبال از رمضان نامگذاری شده که هدف اصلی از اجرای این طرح کاهش دادن میزان تظاهر به روزه خواری و ایجاد فرهنگ روزه داری در سطح جامعه است و کسانی که این مقررات و قوانین مربوط به این ماه مبارک را به هر نحو رعایت نکنند نیروی انتظامی از مرحله ایجابی به مرحله صلبی تغییر جهت خواهد داد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


5 − دو =