شکست تفکر تکفیری در جهان ارمغان پیاده‌روی اربعین است

شکست تفکر تکفیری در جهان ارمغان پیاده‌روی اربعین است

آرازآذربایجان– نماینده مردم آذربایجان‌غربی درمجلس خبرگان رهبری گفت: شکست تفکر جریان تکفیری در جهان، ارمغان بزرگ همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین است.
آیت‌الله عسگر دیرباز افزود: زیارت قبور مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بزرگان دین همواره مورد نفرت جریان های تکفیری قرار گرفته و برای بازداشتن امت اسلام از زیارت مرقد مطهر امامان معصوم دست به جنایات مختلفی زده اند که ویران کردن و آسیب رساندن به مرقد برخی از بزرگان دین و صحابه رسول الله (ص) از آن جمله بوده است.
وی اضافه کرد: این در حالی بود که پیاده‌روی اربعین و حضور میلیون ها نفر از مردم منطقه و جهان برای زیارت قبر شریف امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام علی (ع) در کنار ائمه دیگر به تفکر جریان تکفیری فرمان عقب‌نشینی داد.
وی با بیان اینکه جریان تکفیری زیارت کنندگان مرقد اهل‌بیت (ع) را واجب‌القتل می داند، اظهار کرد: همایش میلیونی اربعین بر این تفکر پوچ و توخالی خط بطلان کشید و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان را نیز با خود همراه کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروزه پیاده‌روی اربعین ترکیبی از شیعه و سنی و پیروان سایر ادیان الهی است که هرکدام جلوه خاصی به این همایش می‌بخشند.
وی بیان کرد: نه تنها اهل تشیع بلکه اهل تسنن نیز زیارت بزرگان دین را عملی صالح و واجب می شمارند و در همایش پیاده روی اربعین هم‌پای براداران شیعی خود به زیارت مرقد اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) می پردازند.
آیت‌الله دیرباز اظهار داشت: همانگونه که پیام قیام عاشورا، عدالت‌خواهی و رهایی از چنگال ظلم و ستم بود، همایش میلیونی اربعین نیز بیدارباشی به ملت های مظلوم دربند ستمگران زمان داد که این بیدارباش، آینده زیبایی برای جهان اسلام ترسیم می‌کند.
وی با بیان اینکه تفرقه افکنی بین مسلمانان و به جان هم انداختن آنان برنامه چندین ساله استکبار جهانی است، گفت: همایش میلیونی اربعین تفکر جدایی شیعه و سنی از یکدیگر را برای همیشه از ذهن دشمنان اسلام پاک کرد و به آنها فهماند امت اسلام جدایی ناپذیر است.
وی به واهمه جهان غرب از این حماسه میلیونی اشاره کرد و افزود: رسانه های غربی از بازتاب این حماسه میلیونی خودداری کرده و سعی در وارونه یا کمرنگ نشان دادن آن می‌کنند.
زیارت اربعین از اعمال مهم شیعیان است و در روایات مختلف به این مهم توصیه شده است ولی درسال های اخیر پس از راه اندازی حماسه میلیونی پیاده روی اربعین نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی غیر مسلمانان نیز به این اجتماع میلیونی پیوستند.
امسال نیز همانند سال های گذشته همایش پیاده روی اربعین با حضور پرشور مسلمانان ایران و جهان و غیر مسلمانان برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 18