شاهد افزایش تحصیل کنندگان بیکار در جامعه هستیم

شاهد افزایش تحصیل کنندگان بیکار در جامعه هستیم

آراز آذربایجان- سرپرست مدیریت اشتغال وکار افرینی اداره کار رفاه و تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۴هزار نفر در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ثبت نام کرده اند.
فرخی در گفت و گو باایسنا افزود: از آغاز طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در استان تا کنون ۱۴هزار و ۵۷۵ نفر و ۴۰۷ واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کار فرمایان و کارآفرینان در صورت جذب کارورز از معافیت حق بیمه سهم کارفرما حداکثر به مدت دو سال بهره مند می شوند، تصریح کرد: تا کنون از بین ثبت نام شده ها دراین طرح ۱۳۵۰ قرار داد منعقد شده است.
سرپرست مدیریت اشتغال وکار افرینی اداره کار رفاه و تامین اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کارجو است، خاطر نشان کرد: سقف کمک هزینه به تناسب مقطع تحصیلی و حضور کارورز در کارگاه برای مقطع کارشناسی پنچ میلیون ریال، ارشد ۶ میلیون ریال و دکترا هفت میلیون ریال است که در پایان دوره مقدماتی به حساب کارورزان واریز می شود.
فرخی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد افزایش تحصیل کنندگان بیکار در جامعه هستیم که نیازمند حمایت برای جذب به بازار کار هستند، اظهار کرد: کاهش هزینه بکارگماری نیروی کار برای کارفرما، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی و ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان از اهداف طرح طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


پنج + = 9