من از مردم متنفرم چرا چنین احساسی دارم

من از مردم متنفرم چرا چنین احساسی دارم

گروه خانواده و سلامت:در حالی که تنفر از دیگران یک اختلال روانی نیست، اما گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ای از یک وضعیت سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی یا اختلال شخصیت ضداجتماعی باشد.
شنیدن اینکه کسی می گوید از مردم متنفر است غیر معمول نیست. واقعیت این است که هیچکس تک تک افرادی را که ملاقات کرده است دوست ندارد. اکثر مردم هم احتمالاً می توانند چند نفر را نام ببرند که آنها را دوست ندارند. با این حال، برخی از افراد به مرحله‌ای می‌رسند که از افراد یا شرایط آنقدر آزرده، صدمه دیده یا ناامید می‌شوند که احساس می‌کنند از همه متنفرند. چنین احساسی می تواند ادامه زندگی و تعامل روزانه با مردم را برای شما دشوار کند و می تواند درگیری های زیادی در روابط شما با خانواده، دوستان، همکاران و سایر افراد زندگی شما ایجاد کند. نفرت همچنین یک احساس شدید است که می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.
دلایلی که ممکن است از مردم متنفر باشید
چه چیزی باعث می شود از مردم متنفر باشید؟ دلایل متعددی وجود دارد، اما برخی از توضیحات احتمالی برای اینکه چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشید عبارتند از:
استرس: استرس می تواند باعث شود که شما احساس غرق شدن، هراس، تحریک پذیری و حتی عصبانیت کنید. استرس طولانی مدت می تواند منجر به طغیان خشم شود و می تواند به حدی افزایش یابد که احساس کنید از همه متنفر هستید.
اضطراب اجتماعی: اضطراب اجتماعی می تواند تعامل با مردم را برای شما دشوار کند و منجر به احساساتی مانند عصبی بودن، ترس، خجالت و پریشانی شود. در برخی موارد، افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی حتی ممکن است به موقعیت هایی واکنش نشان دهند که باعث ناراحتی آنها از عصبانیت و نفرت می شود.
شخصیت درونگرا: در حالی که برخی از افراد تمایل دارند برون‌گرا و صمیمانه باشند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند خود را حفظ کنند. اگر فردی درونگرا هستید، معاشرت با افراد خارج از حلقه نزدیک شما می تواند از نظر عاطفی خسته کننده باشد. حتی گاهی اوقات می تواند به تحریک و نفرت از افراد و موقعیت های خارج از منطقه امن شما منجر شود.
تفاوت های ایدئولوژیک: داشتن عقاید و ارزش های سیاسی، مذهبی، فرهنگی یا اجتماعی متفاوت به عنوان دیگران می تواند باعث شود که نسبت به دیگرانی که احساس می کنید»علیه« شما هستند، احساس عصبانیت و شاید نفرت کنید. اگر چنین احساسی دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا این طبیعی است که تا این حد از مردم متنفر باشید. دوست نداشتن افراد یا داشتن احساسات منفی نسبت به آنها کاملا طبیعی است. بیزاری از گذراندن وقت با دیگران یا به طور کلی ترجیح دادن تنها بودن می تواند نشانه هایی از ویژگی های شخصیتی مانند درون گرایی باشد.
با این حال، احساس تنفر مداوم، فراگیر و شدید نسبت به دیگران ممکن است نشانه مشکل جدی تری باشد. اگر نفرت شما باعث ناراحتی، انزوا و تأثیر منفی بر سلامت روانی شما می شود، مهم است که نگاه دقیق تری به علل داشته باشید و با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید.
در حالی که تنفر از دیگران یک اختلال روانی نیست، اما گاهی اوقات ممکن است نشانه‌ای از یک وضعیت سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی یا اختلال شخصیت ضداجتماعی باشد.
عواقب نفرت از مردم
چگونه نفرت می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر منفی بگذارد؟
تاثیر بر سلامت روان
نفرت یک احساس بسیار شدید است که در مقایسه با سایر احساسات ناخوشایند اغلب مرتبط مانند خشم یا ناامیدی، فضای کمی برای ارتباط یا همدلی باقی می گذارد. علاوه بر این، احساس تنفر نسبت به دیگران، تجربیات لذت بخش زندگی را از شما سلب می کند. تنفر نه تنها به انرژی شناختی و عاطفی زیادی نیاز دارد، بلکه شما را از برقراری ارتباط با دیگران و غنی سازی زندگیتان باز می دارد.
نفرت ممکن است شامل احساس انزجار نیز باشد و اگر از همه منزجر هستید، نمی خواهید با آنها کاری داشته باشید. وقتی ارتباط و همدلی را از گزینه های خود حذف می کنید، قطعاً گزینه های مقابله شناختی و عاطفی خود را نیز کاهش می دهید.
تاثیر بر سلامت جسمانی
نفرت یک احساس ناراحت کننده است که به انرژی عاطفی زیادی نیاز دارد. احساسات ناراحت کننده اغلب افراد را وادار می کند که به دنبال رفتارهای ناسالم خود تسکین دهنده باشند، مانند خوردن غذاهای راحت یا استفاده از الکل یا سایر مواد برای سرکوب و اجتناب از ناراحتی خود.
این احساسات همچنین ممکن است با تمایل به کناره گیری از فعالیت های سالم مانند ورزش کردن و گذراندن وقت با دوستان و خانواده حمایت کننده ترکیب شوند. همچنین، فرض کنید شخصی احساس نفرت را تجربه می کند که اغلب با واکنش مبارزه یا فرار سیستم عصبی سمپاتیک همراه است. در این صورت، آن فرد ممکن است در نهایت برخی از عواقب طولانی مدت استرس مزمن، مانند التهاب سیستمیک را تجربه کند. بنابراین احساس تنفر مزمن نسبت به دیگران می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد.
راهبردهای مقابله ای برای تنفر نسبت به دیگران
اگر از مردم متنفر هستید چه باید بکنید؟ این وضعیت می تواند یک راه ناراحت کننده و اغلب منزوی کننده باشد، بنابراین مهم است که گام هایی برای بهبود دیدگاه خود نسبت به انسانیت بردارید. یادگیری شناخت تحریف های شناختی و تفکر منفی می تواند کمک کند، همانطور که یاد گرفتن همدلی بیشتر با دیگران می تواند برای کنترل این تنفر کمک کننده باشد.
اگر احساس می کنید از همه متنفر هستید استراتژی های زیر می تواند برای شما مفید باشد:
از فکر کردن به همه یا هیچ بپرهیزید: اگر تنفر شما نسبت به دیگران ریشه در اختلاف نظر با آنها در مورد یک موضوع خاص دارد، سعی کنید به یاد داشته باشید که می توانید بدون اینکه از دیگران متنفر باشید با آنها مخالف باشید و حتی عصبانی بشوید. فقط به این دلیل که شما به شدت با عقاید یا رفتار دیگران مخالف هستید، به این معنا نیست که آن شخص بد است. این نوع تفکر، تفکر همه یا هیچ نامیده می شود و غیر منطقی است. به خود یادآوری کنید که احساس نفرت شما مربوط به موضوع است نه شخص.
از تعمیم بپرهیزید: اگر نفرت شما نسبت به دیگران معطوف به گروهی از افراد است، مانند افراد یک نژاد خاص، منطقه یا مذهب خاص، تفکر شما غیرمنطقی است زیرا در حال تعمیم هستید. شما یک گروه کامل از مردم را در یک دسته “بد” قرار می دهید و بر اساس یک ویژگی جمعیت شناختی در مورد آنها فرض می کنید.
همدلی را تمرین کنید: نکات ظریف و همدلی پادزهر افکار غیرمنطقی هستند. درک این نکته مهم است که هیچ کس به طور کامل خوب یا بد نیست. قرار دادن خود به جای دیگران، اگرچه همیشه آسان نیست، اما می تواند راه درازی را در جهت افزایش همدلی و کاهش نفرت داشته باشد. همانطور که شما دلایل خود را برای باورها و رفتارهای خود دارید، دیگران نیز دلایل خود را دارند. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید: مهم است که نیازهای خود را اولویت بندی کنید و از خود مراقبت کنید. به عنوان مثال، اگر استرس دارید، ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در زندگی خود داشته باشید تا بهتر با آن کنار بیایید. یا اگر درونگرا هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که حد و مرزهایی را تعیین کنید که به شما کمک کند راحت تر شوید. به دنبال درمان باشید: درمان می تواند به شما کمک کند احساسات خود را کشف کنید و بفهمید که چرا از همه نفرت دارید. همچنین می تواند به شما کمک کند همدلی بیشتری داشته باشید، روابط سالمی ایجاد کنید و مهارت های مقابله ای جایگزین را توسعه دهید.
درآخر
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از سلامت نیوز،تجربه مکرر خشم، ناامیدی یا ناراحتی باعث می شود احساس کنید از همه متنفر هستید. این احساسات می توانند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارند و زندگی را برای شما تلخ تر کنند. تمرین همدلی می تواند به شما کمک کند طرز فکر خود را تغییر دهید و همه چیز را برای شما خوشایندتر کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 12