وزير راه و شهرسازي درماکو:

منطقه آزاد ماکو فرصتی بزرگ برای شکوفایی آذربایجان غربی است

منطقه آزاد ماکو فرصتی بزرگ برای شکوفایی  آذربایجان غربی است

گروه خبر:وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه آزاد ماکو فرصتی بزرگ برای شکوفایی آذربایجان غربی است.
به گزارش آراز آذربایجان ،اسلامی در فرودگاه ماکو در جمع خبرنگاران افزود: امید می‌رود با افتتاح پروژه های جدید و اتمام برنامه های در دست اقدام برنامه‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی در حوزه زیرساخت و مسکن را گسترش و شتاب دهیم تا مردم از زیرساخت‌های مطلوب تر استفاده کنند.
وی با تاکید براینکه منطقه آزاد ماکو فرصتی بزرگ برای شکوفایی آذربایجان غربی است، اظهار کرد: این منطقه به عنوان یک دروازه مهم کشور نقش موثری در آبادانی منطقه دارد و توسعه زیرساخت های این منطقه از برنامه های ویژه وزارت راه و شهرسازی است.
اسلامی تصریح کرد: در بحث ساخت و تامین مسکن طرح اقدام ملی را پیگیر هستیم تا بتوان جمعیت مخاطب را از مسکن لازم بهره مند بسازیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پروژه غیر همسطح ورودی شهرستان چایپاره با تأکید به ساماندهی هر چه زودتر این پروژه، اظهار کرد: باید برای پیش‌روی هر چه سریع‌تر پروژه مردم با آزادسازی اراضی همکاری لازم را با پیمانکار و مسئولان داشته باشند.
وی با اشاره به بین‌المللی بودن مسیر و اهمیت آن برای منطقه و کشور، خاطر نشان کرد: شروع عملیات در این منطقه نیازمند همکاری مردم و آزادسازی اراضی است.
اسلامی در ادامه افزود: اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادراهی و بزرگراهی یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.
وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در تکمیل آزادراه تبریز- مرند با پیشرفت مناسبی همراه بوده است، یکی از رکوردهای احداث آزادراه، آزادراه تبریز-مرند است و اتصال مرند به ایواوغلی و ایواوغلی به مرند، جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.
اسلامی مشارکت ماکو را در احداث آزادراه تبریز- مرند مثبت ارزیابی کرد و افزود: در برنامه است تا بخشی از این مسیر را به شکل آزادراهی و بخش دیگر را به شکل بزرگراهی به سرانجام برسانیم.
بزرگراه مرند – ایواوغلی در دو قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۱۵ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر است.
این مسیر ترانزیتی یک خطه و منتهی به مرز بازرگان، گذرگاه عبور کامیون‌های باری ایران به مقصد ترکیه و کشورهای اروپایی و بالعکس است و سالانه افزون بر ۲۰ هزار کامیون کشنده از آن استفاده می‌کنند که همین امر وقوع تصادفات خونین می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 9 = چهارده