رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان:

مفسده کولبری باید از آذربایجان غربی جمع آوری شود

مفسده کولبری باید از آذربایجان غربی جمع آوری شود

گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان غربی از جمع آوری بازارچه های مرزی این استان و مفسده کولبری آن و اعتبارات مورد نیاز به منظور ساماندهی معضلات جاری سخن گفت. ناصر حضرتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان غربی راجع به برنامه های در دست اجرا به منظور ساماندهی بازارچه های مرزی این استان گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان دومین استان از نظر طولانی بودن مرز در ایران با میزان ۹۶۴ کیلومتر بعد از سیستان و بلوچستان محسوب می شود و با سه کشور نخجوان، عراق و ترکیه در ارتباط هستیم و تنها هفت کیلومتر با مرز ارمنستان فاصله داریم و دو گمرک اساسی رازی و تمرچین که مبادی رسمی آذربایجان غربی هستند در این استان قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه همواره سازمان برنامه و مدیریت استان آذربایجان غربی تاکید داشته که گمرک های تمرچین و بازرگان را ساماندهی کنند نه به این خاطر که این گمرک ها به این استان مربوط می شود بلکه بحث ملی در خصوص آنها مطرح است، افزود: ترانزینی که در این گمرک ها انجام می شود برای کل کشور است و این عجیب است که ما ببینیم بعد از ۳۰ سال هنوز شاهراه بازرگان به بهره برداری نرسیده است. حضرتی در مورد تلاش های انجام شده در خصوص بازارهای مرزی این استان و گمرک ها تاکید کرد: ما ۷ تا ۸ گمرک و چندین بازارچه مرزی داریم که در حال جمع آوری بازارچه های مرزی هستیم تا آنها را در یک روال جدید توسعه دهیم.
رییس سازمان برنامه و مدیریت آذربایجان غربی همچنین به معضل کولبری در این استان اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود معابر زیاد مرزی ما با معضل کولبری نیز روبرو هستیم که در حال حل این مفسده هستیم اما معتقدیم تا زمانی که درآمد جایگزین به ساکنان مرزهای کشور معرفی نکنیم شاهد این مسئله خواهیم بود. وی با اعلام اینکه در این استان طرح توجیهی به منظور جمع آوری کولبری و همچنین مشخص کردن سرمایه گذار برای این مسئله آماده شده و به دولت تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: ما از دولت می خواهیم برای اجرای این طرح توجیهی زیرساخت ها را برای منطقه آزاد ماکو فراهم کند تا سرمایه گذار بتواند اقدامات مربوط به خودش را انجام دهد و این مسئله تنها به استان آذربایجان غربی مرتبط نیست بلکه مسئله ای برای کل کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از شبستان، حضرتی یادآور شد: به همین علت ما ایده تبعیض مثبت را در استان طرح کردیم که حاکمیت بگوید ما در ۳۰ سال گذشته به استان‌های برخوردار کشور رسیدگی کرده ایم و الان زمان استان های مرزی است و همانگونه که در هیچ استانی اتفاق توسعه ای در ۳۰ سال گذشته فقط به مدد اعتبارات استانی انجام نشده است در استان های مرزی نیز با تخصیص اعتبارات فرا استانی می توان به اجرای طرح های توسعه ای پرداخت. سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی به یک مسئله امنیتی و سیاسی تبدیل شده و از دولت خواستاریم این مسایل را رفع کند تا سهم سرمایه گذاری در استان های مرزی بیشتر شود و حتی با اعتبارات کمی مردم این استان ها را نیز می توان راضی نگاه داشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


− 7 = یک