ایجاد اشتغال پایدار دغدغه مردم است

ایجاد اشتغال پایدار دغدغه مردم است

گروه گزارش: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با اشاره به مشکل بیکاری در کشور گفت : امروز یکی از دغدغه های مهم ملت ایجاد اشتغال پایدار در کشوراست .
رسول خضری: بر ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار استان تأکید کرد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، رسول خضری در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران آموزش فنی و حرفه ای استان که به منظور تبیین برنامه آموزشی سال جاری در شهرستان پیرانشهر برگزار گردید از تلاشهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ایجاد زمینه های احراز شرایط اشتغال تقدیر و بر ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار استان تأکید کرد.
خضری تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه به مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال، احداث ، بازسازی و توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای با پیشرفته ترین و مجهزترین امکانات زمینه توسعه پایدار در جامعه را فراهم می کند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مقایسه نظام مهارتی ایران با سایر کشورهای پیشرفته پرداخت و افزود: زیرساخت های نظام مهارتی کشور در مقایسه با نظام مهارتی جهان توسعه یافته فاصله دارد و امید است با مدیریت جدید و برنامه های مدونی که رییس سازمان در دست اجرا دارند ، شکاف موجود ترمیم و همگام با نظام مهارتی جهان توسعه یافته همراه شویم.
در ادامه این نشست فرماندار شهرستان پیرانشهر، سید علی ترابی به نقش آموزشهای مهارتی در ایجاد زمینه های اشتغال در جامعه اشاره و ابراز کرد: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی کلید اشتغال پایدار در کشور است.وی با تاکید بر اینکه امروز یکی از دغدغه مهم دولت و ملت ایجاد اشتغال پایدار در کشور بوده و برای رسیدن به این هدف مهم توسعه آموزش_های فنی و حرفه ای به عنوان راهکاری مناسب توصیه شده، افزود: با وجود مشکل بیکاری نیاز است که ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همت همه دستگاههای اجرایی در جامعه اشاعه یابد.
* ترویج آموزش های تولید محور رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، محسن مددی نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده، اظهار کرد: این نشست با هدف بهروه وری و افزایش ظرفیتهای کارگاهی و توسعه تعاملات سازمانی و فراسازمانی و آشنایی بیشتر با فرصتها ، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت سازمانی و رفع ابهامات برای سال جاری برگزار گردید.
وی به رویکرد جدید سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال اشاره و تصریح کرد: ترویج آموزش تولید محور با فرایند آموزش ، تولید، بازاریابی و فروش در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با رویکرد الگوی آموزش بازار محور و کار آفرینان در تعامل با بازار براساس خواسته متقاضیان برنامه ریزی می کند.
*ارزشیابی مهارت افراد از فعالیت‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی، محسن مددی در بازدید از واحد سنجش و ارزشیابی حرف قالی بافی در شهرستان پیرانشهر با تأکید بر رسالت خطیر امرسنجش و ارزشیابی مهارت، گفت: اخذ آزمونها و سنجش مهارتهای کارآموزان و رعایت استانداردها و جزوات آموزشی تدوین شده مهارتی در حرف قالی بافی از وظایف این واحد در شهرستان پیرانشهر است.
وی افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی آموزش فنی و حرفه‌ای ارزشیابی مهارت افراد است که در این راستا برای برقراری آزمون و بهبود وضعیت سنجش و ارزشیابی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد چنین فضاهایی برای دقت در عمل سنجش و ارزشیابی آموخته_های کارآموزان امری ضروری است.
* نقش بی بدیل آموزش های فنی و حرفه_ای در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال
نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، رسول خضری در بازدید از ساختمان آموزشی پسوه بر توسعه آموزش های مهارتی در این بخش تأکید نمود.
خضری با تاکید براهمیت حرفه آموزی و کسب مهارت در جامعه ، نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال بی بدیل دانست.
در ادامه این بازدید فرماندار شهرستان پیرانشهر، سید علی ترابی نیز بر اهمیت توسعه کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای به ویژه کارگاه های مهارتی در بخش پسوه تأکید کرد و یادآور شد : فرمانداری برای تداوم فعالیت کارگاههای مهارتی در بخش پسوه شهرستان پیرانشهر همکاری های لازم با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان انجام خواهد داد.
محسن مددی مدیر کل آموزش فنی و حرفه_ای استان نیز در بازدید از ساختمان آموزشی شهرستان پسوه گفت : این اداره کل برای توسعه فضای آموزشی و ارتقاء و نیز تجهیز این مرکز مهارت آموزی تمام توان خویش را بکار خواهد بست. مددی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیرانشهر موظف گردید مدت ۱۰ روز کاری نسبت به آماده سازی ، تجهیز و راه اندازی کارگاههای جدید اقدام و نواقص موجود را در اسرع وقت به اداره کل آموزش فنی و حرفه_ای استان اعلام نماید.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 3