طی ۹ ماهه سال‌جاری صورت گرفت

مصرف بیش از ۵ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی

مصرف بیش از ۵ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: پاییز امسال، مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸ درصد افزایش یافت.
علی محمودی اظهار کرد: پاییز امسال در مجموع دو میلیارد و ۵۲ میلیون مترمکعب گاز به مصرف رسید که نسبت به دوره‌ی مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۴۸ میلیون مترمکعب بیشتر بود.
وی با بیان اینکه پاییز سال قبل یک میلیارد و ۹۰۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده بود، خاطرنشان کرد: دلیل افزایش مصرف پاییز امسال، علاوه بر افزوده شدن ۵۰ هزار مشترک جدید نسبت به سال قبل، تاخیر زمانی اعمال محدودیت در بخش نیروگاهی طی سال‌جاری بود انجام گرفت.
رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مصرف گاز نیروگاه‌ها و صنایع عمده استان طی دوره سرد سال گذشته از ۲۴ مهرماه محدود شده بود، ادامه داد: این محدودیت در سال‌جاری از ابتدای آذرماه و بدنبال برودت هوا و اولویت‌دار بودن استمرار گاز بخش خانگی، انجام گرفته است.
محمودی، مجموع مصرف گاز ۹ ماهه‌ی سال‌جاری را نیز پنج میلیارد و ۷۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این میزان در قیاس با دوره مشابه سال که چهار میلیارد و ۵۲۴ میلیون مترمکعب بود، رشد ۱۲ درصدی داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف گاز از ابتدای سال‌جاری تاکنون با بیش از ۳۲ میلیون مترمکعب طی روز ۱۲ آذرماه ثبت شده است، گفت: این در حالی است که بیشترین میزان مصرف ۹ ماهه امسال، با ۲۹ میلیون و ۵۸۳ هزار مترمکعب طی روز ۲۸ آذرماه به ثبت رسیده بود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


× هفت = 21