سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد

تخصیص بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی

تخصیص بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن آذربایجان غربی

آراز آذربایجان ، سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به استان ۱۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شد.
عبدالحمید سرتیپی گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان آذربایجان غربی در راستای احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی استان ۱۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شد.
وی افزود: از این تسهیلات ۱۱ هزار و ۴۱۹ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و ۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش برای ۹۳۷ واحد صنعتی و معدنی از طریق شبکه بانکی استان پرداخت خواهد شد.
سرتیپی اضافه کرد: اولویت تخصیص و پرداخت این تسهیلات برای احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و بازگردانی این واحدها به چرخه تولید، تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و کمک به افزایش تولیدی صنعتی که به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش با ظرفیت پایین در حال فعالیت می باشند خواهد بود.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان عنوان کرد: با احیاء واحد های راکد صنعتی و معدنی استان و همچنین تکمیل طرح های صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پیش بینی می شود تقریبا برای ۹ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شود.
سرتیپی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: همچنین ۱۷۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۳ هزار و ۳۶ میلیارد ریال در حال تکمیل و وارد شدن به چرخه تولید هستند که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۶۳۱ نفر در این واحد ها فراهم شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 3