مدير کل انتقال خون آذربايجان غربي خبر داد

مشارکت پایین زنان آذربایجان غربی در اهدای خون

مشارکت پایین زنان آذربایجان غربی در اهدای خون

گروه خبر:مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: زنان آذربایجان غربی مشارکت بسیاری پایینی در اهدای خون دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امیر اولیایی‌رضایی ظهر امروز در جمع اهدا کنندگان مستمر خون که در سالن جلسات انتقال خون آذربایجان غربی برگزار شد، از سهم پایین زنان در اهدای خون خبر داد و اظهار داشت: زنان آذربایجان غربی مشارکت بسیار پایینی در اهدای خون دارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه این امر از برخی باورهای غلط در جامعه ناشی می‌شود، تصریح کرد: وجود برخی باورهای نادرست در زمینه اهدای خون از جمله ترس از کم خونی عامل اصلی این مشارکت پایین در جامعه است.
اولیایی‌رضایی افزود: هم اکنون سهم زنان از میزان اهدای خون در آذربایجان غربی کمتر از ۳ درصد است.
مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی بابیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام گیرد، گفت: برای این منظور از طریق رسانه‌ها وارد عمل شده‌ایم که امید می‌رود این روند همچنان ادامه داشته و بتوانیم به توفیق برسیم.
اولیایی‌رضایی در ادامه با اشاره به عواملی که سبب کمبود خون در افراد می‌شود، اظهار داشت: عوامل متعددی در کم خونی افراد موثر است که عامل اصلی آن ارثی و یا اکتسابی است.
وی با اشاره به خودمراقبتی اهداکنندگان خون، تصریح کرد: با اهدای یک واحد خون، بدن افراد ۲۱۱ میلی‌گرم آهن از دست می‌دهد که در حالت عادی بدن با افزایش جذب آهن از دستگاه گوارش این میزان آهن از دست رفته را به مرور زمان جایگزین می‌کند که لازم است اهداکنندگان نسبت به تامین آهن مورد نیاز خود اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


3 × دو =