محور شاهین دژ – تکاب بر اثر بارش برف مسدود شد

محور شاهین دژ – تکاب بر اثر بارش برف مسدود شد

آرازآذربایجان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: محور شاهین دژ – تکاب در جنوب استان و ۸۰ روستا بر اثر بارش برف و کولاک مسدود است.
ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: انسداد محور شاهین دژ – تکاب به دلیل بارش سنگین برف و نبود ایمنی کافی بوده و تا اطلاع بعدی ادامه دارد.
وی اضافه کرد: از ۸۰ جاده روستایی مسدود آذربایجان غربی نیز ۴۰ روستا مربوط به چالدران، ۱۷ روستا مربوط به خوی، ۱۵ روستا مربوط به اشنویه، چهار روستا در شهرستان تکاب و چهار روستا در شهرستان ارومیه قرار دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اولویت راهداری در باز نگهداشتن محور‌های اصلی به محض اطمینان از این موضوع اقدامات بازگشایی راه‌های روستایی انجام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به آخرین پیگیری ها، به جز محور شاهین دژ- تکاب، تمام راه‌های اصلی و فرعی باز و تردد در آن برقرار است.
دست نشان افزود: در محور‌های کوهستانی و گردنه زمزیران در محور مهاباد – سردشت، محور مهاباد – بوکان (برهان)، محور خوی – چالدران و همچنین راه‌های مرزی بارش برف همراه با وزش باد و کولاک گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی گفت: به دلیل تداوم بارش در محور‌های مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیر‌های برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاکن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد، استفاده کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 18