با گذشت 2 ماه از وقوع سيل؛

پل گلستانه ارومیه همچنان بدون مرمت رها شده است

پل گلستانه ارومیه همچنان بدون مرمت رها شده است

گروه گزارش : اواخر فروردین ماه امسال در اثر وقوع بارش‌های شدید باران و ذوب شدن برف‌ها سیل و سیلاب در آذربایجان غربی به راه افتاد و سه پل ارتباطی را تخریب کرد. با گذشت نزدیک دو ماه از وقوع این حادثه علاوه بر خسارات مالی و جانی به مردم منطقه سه پل ارتباطی روستاها تخریب شده که پل گلستانه هنوز همچنان به صورت تخریب شده مورد استفاده مردم منطقه قرار می‌گیرد.
پل گلستانه که در منطقه مرگور ارومیه شهرک زیوه را به سیلوانا وصل می‌کند همچنان به حال خود رها شده و مردم به همراه وسایط نقلیه در حال تردد از روی این پل تخریب شده هستند.
در حال حاضر مردم و دانش آموزان به اجبار از روی این پل تخریب شده تردد می کنند هر چند مسیرهای جایگزین مشخص شده اما قبل از این که حادثه تلخی روی داد مسئولان دیربط اقدام به مرمت یا ساخت پل جدید در این منطقه بکنند که هم اکنون یکی از خواسته های اصلی آنهاست.
*پل گلستانه قابلیت بازسازی و بهره برداری دوباره ندارد
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در خصوص علت عدم ترمیم این پل به گفت: پل گلسنانه قابلیت بازسازی و بهره برداری دوباره ندارد و نیازمند ساخت دوباره ابنیه است.
صادق حبیب زاده با بیان ابا اشاره به تعیین مسیر جایگزین پل گلستانه بر عدم تردد مردم از پل مخروب پل گلستانه تاکید کرد و افزود: مردم برای رفت و به آمد به روستای گلستانه می‌توانند از دو مسیر جایگزین استفاده کنند که یکی از آن راه آسفالته دیزج – سوسن آباد و گلستانه و دیگری راه خاکی دوکانه – حلج و گلستانه است که از نخستین روزهای بعد از سیل و تخریب پل مذکور به اطلاع شهروندان رسید.
وی ادامه داد: پایه‌های اول و دوم پل بصورت کامل تخریب شده و قابلیت باربری خود را از دست داده و از طرفی نیز آبشستگی شدید در زیر فنداسیون ها و نشست بیش از اندازه در هنگام وقوع سیل رخ داده است، همچنین بدلیل کج شدن عرشه، محل نشیمنگاه دال بتنی بر روی پایه دچار خرابی شده و قابلیت بازسازی و بهره برداری دوباره ندارد که نیازمند ساخت دوباره ابنیه است.
*ساخت پل گلستانه نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است
حبیب زاده اضافه کرد: ساخت مجدد پل گلستانه نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است که به محض تأمین آن نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام خواهد شد اما تا آن زمان در صدد هستیم با اقدامات اورژانسی نسبت به جایگزاری سازه آهنی مشابه پل هاشم آباد برروی پل گلستانه اقدام کنیم تا امکان تردد امن مردم فراهم شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه یادآور شد: هرگونه تردد از این پل ممنوع اعلام شده است اما متاسفانه مردم با نادیده گرفتن پیام‌های خطر و از میان برداشتن موانع نسبت به تردد خطرناک از روی پل اقدام می‌کنند درحالیکه مسیرهای جایگزین و امن در این خصوص معرفی شده است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازمهر، در حال مردم منطقه به قیمت جان خود از روی پل تخریب شده گلستانه تردد می‌کند امید که حادثه تلخی رخ نداده مسئولان برای ساخت آن اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 18