محفل شعر شکوه ایثار در ارومیه برگزار شد

محفل شعر شکوه ایثار در ارومیه برگزار شد

گروه فرهنگی:محفل شعر »شکوه ایثار« در پرتو تفکر بسیجی، به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج و تقارن آن با ایام فاطمیه اول و مقاومت مردم مظلوم و مقاوم غزه در مقابل تهاجمات وحشیانه اسرائیل،در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.
به گزارش آراز آذربایجان، در این مراسم ادبی و فرهنگی که از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ناحیه مقاومت سپاه ارومیه، با حضور بیبش از ۴۰ نفر از شعرا و اساتید شعر و ادب ارومیه و تعدادی از مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شده بود، قاسم زاده‌علی مسئول بسیج هنرمندان استاد طی سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: نهاد مبارک بسیج مستضعفان روزپنجم آذر سال ۵۸به فرمان امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تشکیل شد که بسیج در واقع یادگار ارزنده امام (ره) و لشکر مخلص خداست و به فرموده مقام معظم رهبری، فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی (ره) به واقع معجزه و عنایت و برکت خداوند متعال به ایشان بود، بسیج حقیقتی همچون افسانه‌ها است.
وی با اشاره به عملکرد تاریخی بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: از شهریور ماه ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی، بسیج در کارکرد دفاعی و امنیتی خود وارد دفاع مقدس شد و در جنگ تحمیلی با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی در عین حال با دست خالی، رشادت‌های فراوان و درخشانی در جبهه‌ها برای دفاع از اسلام و و مرزهای ایران عزیز و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی به انجام رساند و کشورمان در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید.
رییس بسیج هنرمندان افزود: علاوه بر عرصه دفاع نظامی، بسیج در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز به مردم ارائه خدمت می‌کند و در دوران بیماری کرونا نیز زحمات آنها به عینه قابل مشاهده بود.
زاده‌علی خاطرنشان ساخت: کارکرد انقلابی و مخلصانه بسیج عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، کشور و انقلاب را بیمه کرد تا جایی که امامین انقلاب بارها در بیانات خویش فرمودند که من دست و بازوی این بسیجیان عزیز را می‌بوسم و یا اینکه فرمودند، از خداوند می‌خواهیم که ما را با بسیجیان محشور کند و این در حالی است که این جملات و کلمات برای هیچ فرد، جریان، تشکل و نهادی بیان نشده بود.
وی اظهار داشت: توطئه‌های فراوانی که علیه نظام اسلامی و کشورمان صورت می‌گیرد اما به برکت بسیج و تفکر بسیجی، این توطئه‌های شیطانی خنثی می‌شود و دشمن نیز نتوانسته به اهداف شوم خود برسد و این همان حقیقت است که امام خمینی(ره) فرمود: اگر طنین تفکر بسیجی در کشور طنین‌انداز شود چشم زورگویان و جهان‌خواران از این کشور برچیده می‌شود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون در کارکرد بین‌المللی بسیج، جریان مقاومت حاصل تفکر بسیجی بوده که امروز در غزه در حال نبرد است و بی‌تردید به پیروزی رسیده و خواهد رسید.
وی افزود: در سالیان گذشته در فلسطین، چنین تفکر بسیجی وجود نداشت اما این تفکر امروز ایجاد شده و یا در کل جهان همچون اروپا و آمریکا، این عدالت‌خواهی و انسان‌دوستی در مردم ایجاد شده که همان تفکر بسیجی است.
زاده‌علی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بسیج بر پایه مفاهیمی همچون آزادی، عدالت، انسان‌دوستی، مردم‌یاری و مردم‌دوستی پایه‌گذاری شده و خار چشم دشمنان شده است.
وی در پایان گفت: هم‌اکنون در عرصه‌های مختلف کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی، نیاز به مدیران جهادی و دارای تفکر بسیجی وجود داشته و بی‌شک راه درمان بسیاری از مشکلات کشور، بسیجی عمل کردن بسیجیان است.در این برنامه ۲۰نفر از شعرا با مجریگری مصطفی قلیزاده علیار مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان، اشعار خود را در موضوعات حضرت فاطمه (س)، اهل بیت (ع)، بسیج‌ و حماسه غزه قرائت کردند: بیت‌الله جعفری، محمد میلانی، حیدر بابایی، اکبر حبیبی‌ (باریش)، فکریه سلامت، مهدی پاکروی، محمدتقی آقازاده، نازیلا علیلو، حافظ میلاد و …
همچنین در بخشی از این محفل شعر، کتاب مجموعه شعر فاطمی “شمیم غنچه‌ها” اثر خانم “ویدا افضلی” و چهار مجموعه اشعار دفاع مقدس و بسیجی از شاعران استان آذربایجان غربی که توسط استاد “حمید واحدی” در دهه‌های هفتاد و هشتاد جمع آوری و منتشر شده، معرفی و از هنرمند نوجوان “نازلی نقوی” به خاطر نقاشی “دوست فلسطینی من” و داشتن دیپلم افتخار از کشور پرتقال تجلیل شد.
در بخش پایانی برنامه، ۱۲نفر از شعرای حاضر در برنامه، تجلبل‌ به عمل آمد: حمید واحدی، وحید طلعت، سید حیدرعلی آران، محمد میلانی، ویدا افضلی، کامران امیری، میر تیمور جامعی، میرحسین سعیدی، مصطفی قلیزاده علیار، فاطمه جهانگیری، روح الله قنبرپور، مرتضی یوسفی آذر.
گفتنی است دو تابلو نقاشی در موضوع بسیج و شهدای غزه، اثر خانم طیبه محمدیاری هم در محل مراسم به نمایش گذاشته شده بود که حاضران با اثر انگشت، تایید و دو اثر فاخر را امضا کردند
.Arazazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 9