فرمانده سپاه استان آذربايجان غربي:

محرومیت‌زدایی اجتماعی و فرهنگی رویکرد اصلی سپاه آذربایجان غربی است

محرومیت‌زدایی اجتماعی و فرهنگی رویکرد اصلی سپاه آذربایجان غربی است

گروه خبر:فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی گفت: محرومیت‌زدایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از وظایف اصلی سپاه است و این نیرو پیوسته در مسیر کسب رضای الهی، خدمت به مردم و خرسندی مقام معظم رهبری تلاش می‌کند.
سردار عابدین خرّم در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه این شهرستان که در سالن شهید رجایی فرمانداری بوکان برگزار شد اظهار داشت: سپاه به عنوان نیروی خدمتگذار ملت عشق و فداکاری خود را ثابت کرده و خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند و در همین راه هم خدمت می‌کند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: وحدت و همدلی برای ایجاد و ثبات امنیت در منطقه لازم و ضروری است و اگر این امر استمرار داشته باشد اتفاق مبارکی در کشور و منطقه می‌افتد و باید همه برای ایجاد این امر تلاش کنیم.
خرّم با اشاره به این‌که یکی از اصلی‌ترین وظیفه سپاه محرومیت‌زدایی است گفت: هیچ سازمانی به اندازه سپاه کار سازندگی انجام نداده سپاه در مناطق محروم به ویژه استان‌های کردستان و آذربایجان غربی محرومیت‌زدایی و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی اجرا کرده و نیز برنامه‌هایی را که در راستای توسعه این مناطق باشد انجام داده است.
وی در این رابطه با بیان این‌که خرسندی مقام معظم رهبری و رضایت مردم مهمترین دستاورد سپاه است، افزود: نیروی بسیج و سپاهیان برخاسته از دل همین مردم هستند و با کمک مردم و برای رضایتمندی آنها از سال ۹۲ تاکنون سپاه سید الشهدا دو هزار ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ را در سطح استان در زمینه‌های مختلف مانند عمرانی و فرهنگی انجام داده است.فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت: سپاه در شهرستان بوکان دارای قدرت خوب و قابل قبولی است و در ابعاد مختلف در شهرستان اشرافیت کامل دارد و اعتماد خوبی بین مردم و سپاه وجود دارد.
در این مراسم سرهنگ پاسدار »طالب رحیمی« به عنوان فرمانده سپاه بوکان معرفی و از زحمات سرهنگ پاسدار »علیرضا مظاهری« تقدیر شد.
*برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فقرزدایی سپاه استمرار می‌یابد
فرمانده جدید سپاه بوکان گفت: برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فقرزدایی سپاه در بوکان که مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفته پر قدرت‌تر از پیش استمرار می‌یابد. سرهنگ طالب رحیمی دراین مراسم اظهار داشت: سپاه مانند یک اداره سازمانی نیست که فقط وظایف خاصی را انجام دهد بلکه چشمه جوشانی است که از دل انقلاب اسلامی جوشیده است.
وی بیان کرد: مسئولیت سپاه محدود به سازمان نیست و همواره در تمام زمینه‌ها می‌کوشد که به مردم خدمت و محرومیت‌زدایی کند و در این رابطه پیوند خوبی با مناطق محروم و مردم دارد و وظیفه ما هم همان طور که امام راحل(ره) فرموده‌اند خدمت به مردم است و ما خدمتگذار مردم و آنها آقا بالا سر ما هستند.
رحیمی افزود: پاسدار خدمت به مردم را وظیفه اصلی خود می‌داند و جذب حداکثری و دفع حداقلی هدف اصلی ما است و در سپاه به روی همه باز است و آبشخور اندیشه‌های انقلاب اسلامی صلح و دوستی است و همان طور که امام راحل فرموده‌اند امیدواریم روزی برسد که بشر به فکری برسد که مسلسل را قلم تبدیل کند و نیز امیدواریم اعتمادی که بین سپاه و مردم برقرار است همچنان ادامه داشته باشد.
*مردم به سپاه اعتماد کامل دارند
امام جمعه بوکان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از صفات حسنه اسلام محرومیت‌زدایی و فقرزدایی است که سپاه این امر را به خوبی در مناطق محروم انجام داده و همواره برای کسب رضایت مردم تلاش کرده است.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده بیان کرد: سپاه رکن رکین نظام جمهوری اسلامی و یادگار امام راحل(ره) است و پیوند خوبی را میان مردم برقرار کرده و مردم به سپاه اعتماد دارند و به قشر خاصی محدود نشده است.
وی با اشاره به این‌که هر انسانی در هر مسند و جایگاهی که باشد باید خدمت کند گفت: نباید از مسئولیتی که به شخص واگذار می‌شود سو استفاده یا کوتاهی و قصوری کند بلکه باید بر مقام و مسئولیت تسلط یابد نه این‌که مقام و مسئولیت بر او چیره شود و از خدمت به خلق غافل شود و باید همواره برای رضایت مردم و نفع مردم گام بردارد که این امر در میان سپاهیان فداکار به وضوح دیده می‌شود.
در این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار »علیرضا مظاهری« تقدیر و سرهنگ پاسدار »طالب رحیمی« به عنوان فرمانده سپاه شهرستان بوکان معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = ده