طی فروردین ماه سال جاری؛

متخلفان اقتصادی در آذربایجان غربی بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال جریمه شدند

متخلفان اقتصادی در آذربایجان غربی بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال جریمه شدند

آرازآذربایجان،مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: طی فروردین سال جاری متخلفین اقتصادی در ۳ بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز، مجموعا به ۲۸۳میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
نجف زاده با بیان اینکه در فروردین ماه سالجاری جمعا در سه بخش کالا و خدمات ،بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۷۸۱ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۲۳۵۰ فقره پرونده رسیدگی شده است،افزود: از این تعداد پرونده تعداد ۲۲۴۰ فقره مربوط به بخش کالا وخدمات و تعداد ۴۷۳ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۶۸ فقره مربوط به پرونده های بهداشت و درمان است.
وی همچنین اعلام کرد: شعب رسیدگی کننده به جرائم قاچاق کالا و ارز استان از ۴۷۳ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۴۰۶ فقره رسیدگی و متهمین را علاوه برضبط کالاهای قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۰۷ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
نجف زاده تصریح کرد: در بخش کالا و خدمات نیز از ۲۲۴۰ فقره پرونده مربوط به بخش کالا و خدمات به تعداد ۱۸۷۶ فقره رسیدگی و متهمین به پرداخت ۷۴ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز به ۶۸ فقره پرونده رسیدگی و متهمین را به پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و پلمب و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم شدند.
وی همچنین از صدور مجازاتهای غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت،تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف،نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف،حبس بدل از جزای نقدی متخلفین،معدوم نمودن کالاهای فاسد و … برای تعدادی از محکومین خبر داد.
نجف زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir ویا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان و دربخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ودربخش بهداشت و دارو و درمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و دربخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان گزارش کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


+ 3 = پنج