ما ماسک نداریم و غم ماسک نداریم!

وحید حاج سعیدی

همان طوری که پیش بینی می شد ویروس کرونا تورش را در سراسر جهان پهن کرده است و به قولی » ز خاور بیاراست تا باختر!« و باقی داستان… اما فعلاً جای هیچ نگرانی نیست و با توجه به شعار گوشه سمت راست رسانه ملی » ما کرونا را شکست می دهیم!« بر منکرش هم لعنت…
حالا اگر از گوشه و کنار می شنوید ماسک مواد ضد عفونی کننده، دستکش یک بار مصرف یا حتی دستکش کاموایی و مامان بافت هم در بازار پیدا نمی شود و نایاب شده_اند، اصلاً مهم نیست.
چرا که همانطوری که ما در نوشته های قبلی مان گمانه زنی کرده بودیم دوستان اعلام کردند که افراد سالم اصلاً نیازی به استفاده از ماسک ندارند و فقط افراد بیمار باید از ماسک استفاده کنند که با توجه به آمار مبتلایان به ویروس کرونا تنها ۴۳ نفر باید از ماسک استفاده کنند و لاغیر… بنابراین این هجمه و هجوم به داروخانه و لوازم پزشکی ها برای تهیه ماسک بیهوده است و ملت همین که دست شان را تند تند با آب بشویند ، کفایت است! در واقع نیاز کشور تنها ۴۳ عدد ماسک در روز است که با توجه به تولید روزانه یک و نیم میلیون ماسک، چیزی جز اسراف منابع عاید مان نخواهد شد.
با این وجود مسئولان دست روی نگذاشته_اند و برای مردم سالم هم پر گاز در حال تولید ماسک هستند تا جایی که اعلام کرده اند:»اون چنون رونق … ببخشید آن قدر ماسک رایگان توزیع کنیم که فروشندگان ماسک مجبور شوند ماسک هایشان زیر قیمت بفروشند! ( داداش ماسک های ما توی انبار هستند حال شون خوبه… تاریخ مصرف هم ندارند شما نگران ضرر و زیان مالی ما نباش) این مطلب را یکی از احتکار کنندگان ماسک گفت و ناپدید شد…
علی ای حال با عنایت به اینکه شوخی با کرونا ممنوع شده است ولی مسئولان برای مقابله با کسانی که ما یحتاج ضروری مردم را احتکار و گران می کنند و با جان مردم بازی می کنند، به جز جریمه یا اخطار و تذکر شفاهی هیچ برنامه ی دیگری ندارند، ما هم عجالتاً هیچ راهکار یا پیشنهادی برای حل مشکل ماسک و مواد ضد عفونی کننده به ذهن مان نمی رسد.
فلذا این بار خیلی جدی و بدون هر گونه شوخی فقط توصیه می کنیم تا می توانید دست و صورت تان را بشوئید و از حضور در اجتماعات خود داری کنید.
در ضمن یادتان باشید با هر عطسه یا آبریزش بینی یا تب هول نکنید و به بیمارستان نروید. چون بیمارستان محل مناسبی برای رشد ویروس کرونا و انتقال آن به بدن است.
اگر بعد از چند روز استراحت خوب نشدید و سرفه و تب تان ادامه یافت به مراکز درمانی مراجعه کنید.
از ما گفتن بود…

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 9