لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصادی خوی از طریق مرز رازی

لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصادی خوی از طریق مرز رازی

آرازآذربایجان،مرز یکی از مهمترین ظرفیتهایی است که آذربایجان غربی و شهرستان خوی از آن بهره‌مندند و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه مستلزم بهره برداری بهینه از این ظرفیت است.
مرز رازی خوی، بدلیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ریلی و زمینی از ایران به ترکیه و اروپا، روزانه با تردد ۱۰ هزار مسافر و گردشگر به پرترددترین مرزهای کشور تبدیل شده است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرز رازی با ثبت تردد نزدیک به ۱۰ هزار مسافر در روز تبدیل به پر تردد ترین و شلوغ ترین مرز زمینی کشور شده است.
عادل نجف زاده با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته این مرز استراتژیک به مرز بیست و چهار ساعته تبدیل شده، تصریح کرد: شهر خوی پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی است و این می تواند اقتصاد و تجارت این شهر را متحول کند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار برنامه ریزی اصولی و صحیح مدیران شهری در مورد تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر در خوی و مرز رازی برای تحول و نجات و رونق اقتصادی مردم این شهر شد.
ماشالله مقدم از تجار معروف خویی اظهار کرد: در جهان برای تردد حتی یک مسافر از مرزها برنامه ریزی اصولی دارند اما متاسفانه مدیران شهری خوی هیچ برنامه برای استفاده هزاران مسافری که از خوی و مرز رازی تردد می کنند ندارند.!
علی پولاد، یک سرمایه گذار نیز تصریح کرد: به نظر می رسد مدیران شهری خوی هنوز نوع استفاده و سواد بهره برداری از تردد مسافران از شهرشان را ندارند.
وی افزود: می توان از محل تردد هزاران نفر از مسافر از خوی برای مردم شهر ایجاد اشتغال کرد و اقتصاد و تجارت این شهر را رونق بخشید.
حال با توجه به تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر از خوی و مرز رازی ضروری است مسئولین شهری خوی برنامه ریزی صحیح و اصولی برای استفاده از این مسافران در جهت پویایی و روق اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی در شهر خوی داشته باشند و از این فرصت های طلایی استفاده کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 5 =