- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

لزوم برنامه ریزی برای رونق اقتصادی خوی از طریق مرز رازی

Posted By admin On بهمن ۱۴, ۱۴۰۲ @ ۸:۴۵ ق.ظ In اجتماعی,اقتصادی,خوی,شهرستان ها | No Comments

آرازآذربایجان،مرز یکی از مهمترین ظرفیتهایی است که آذربایجان غربی و شهرستان خوی از آن بهره‌مندند و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه مستلزم بهره برداری بهینه از این ظرفیت است.
مرز رازی خوی، بدلیل نزدیکترین مسیر ارتباطی ریلی و زمینی از ایران به ترکیه و اروپا، روزانه با تردد ۱۰ هزار مسافر و گردشگر به پرترددترین مرزهای کشور تبدیل شده است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرز رازی با ثبت تردد نزدیک به ۱۰ هزار مسافر در روز تبدیل به پر تردد ترین و شلوغ ترین مرز زمینی کشور شده است.
عادل نجف زاده با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته این مرز استراتژیک به مرز بیست و چهار ساعته تبدیل شده، تصریح کرد: شهر خوی پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی است و این می تواند اقتصاد و تجارت این شهر را متحول کند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار برنامه ریزی اصولی و صحیح مدیران شهری در مورد تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر در خوی و مرز رازی برای تحول و نجات و رونق اقتصادی مردم این شهر شد.
ماشالله مقدم از تجار معروف خویی اظهار کرد: در جهان برای تردد حتی یک مسافر از مرزها برنامه ریزی اصولی دارند اما متاسفانه مدیران شهری خوی هیچ برنامه برای استفاده هزاران مسافری که از خوی و مرز رازی تردد می کنند ندارند.!
علی پولاد، یک سرمایه گذار نیز تصریح کرد: به نظر می رسد مدیران شهری خوی هنوز نوع استفاده و سواد بهره برداری از تردد مسافران از شهرشان را ندارند.
وی افزود: می توان از محل تردد هزاران نفر از مسافر از خوی برای مردم شهر ایجاد اشتغال کرد و اقتصاد و تجارت این شهر را رونق بخشید.
حال با توجه به تردد روزانه ۱۰ هزار مسافر از خوی و مرز رازی ضروری است مسئولین شهری خوی برنامه ریزی صحیح و اصولی برای استفاده از این مسافران در جهت پویایی و روق اقتصادی و ایجاد اشتغال زایی در شهر خوی داشته باشند و از این فرصت های طلایی استفاده کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%82-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%ae%d9%88%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.