فعالیت نزدیک به ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی میاندوآب

فعالیت نزدیک به ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی میاندوآب

آراز آذربایجان- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: نزدیک به ۲۷ هزار بهره بردار شامل ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
علی دیانتی در جریان دیدار با امام جمعه این شهرستان با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان و اقدامات شاخص جهاد کشاورزی، افزود: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان است که در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب رتبه نخست استانی و در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم و در تولید محصولات باغی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: نزدیک به ۲۷ هزار بهره بردار شامل بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان به طور مستقیم و ۷۰ درصد به صورت غیر مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و اشتغال و گردش مالی شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: حتی فعالیت کارخانجات و صنایع شهرستان که بزرگترین آن کارخانه قند بوده وابسته به بخش کشاورزی است و مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در بخش کشاورزی تولید می‌شود.
دیانتی با گلایه از پایین بودن اعتبارات تخصصی به بخش کشاورزی شهرستان در مقایسه با سایر بخش‌ها، اظهار کرد: به گفته مسئولین شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی در شهرستان میاندوآب بالاست ولی این امر نتیجه بالا بودن سطح اعتبارات تخصصی به بخش کشاورزی نیست.
مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی و مقایسه عملکرد جهاد کشاورزی در قبل و بعد انقلاب بیان کرد: قبل از انقلاب تنها ۵۰ درصد از نیازهای غذایی جامعه در داخل کشور تولید می‌شد در حالی که در سال‌های اخیر نزدیک به ۸۲ درصد از نیازهای غذایی مردم در داخل کشور تولید می‌شود.
در این دیدار حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآب با ابراز رضایت از عملکرد جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد انقلابی گفت: خدمت صادقانه مسئولین و کارگزاران دولت به مردم موجب اعتمادسازی و افزایش رضایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود و تداوم و ثبات انقلاب را تضمین می‌کند.
وی افزود: اگر کسی در خدمت به مردم خیانت کند به نظام و انقلاب خیانت کرده است. انقلاب نعمت و امانت الهی است که در پیشگاه پروردگار برای آن پاسخگو خواهیم بود و ما برای آگاه سازی مردم، دفاع از مظلومیت انقلاب و تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب وظیفه خطیری بر عهده داریم.
حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به پیشرفت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: قبل از انقلاب فعالیت بانوان بسیار محدود بود در حالی که بعد از انقلاب شاهد کسب موفقیت‌ها و افتخارات زنان در عرصه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی، علمی و… و. هستیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


هفت + 1 =