نماينده مردم اروميه در مجلس:

دفاع از حضور اقوام در کابینه به معنی سهم خواهی نیست

دفاع از حضور اقوام در کابینه به معنی سهم خواهی نیست

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از حضور اقوام مختلف در دولت به معنی سهم خواهی نیست.
نادر قاضی پور اظهار داشت: یکی از ویژگی_های جامعه ایرانی، بهره مندی از اقوام و طوایف مختلف است که همه این قومیت ها در شرایط سخت و دشوار برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب مبارزه کردند.
وی افزود: به عنوان نمونه در دوران جنگ تحمیلی تفاوتی میان ترک و لر و عرب و فارس وجود نداشت و همه برای دفاع از اسلام و انقلاب به میدان رفتند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز نیز همه باید برای رفع مشکلات کشور و به ویژه معضلات معیشتی و اقتصادی تلاش کنیم و تحقق این مهم بدون حضور همه اقوام و فرهنگ ها و طوایف میسر نخواهد بود.قاضی پور با اشاره به اینکه طی روزهای آینده رئیس جمهوری وزرای پیشنهادی خود را برای دولت دوازدهم به مجلس معرفی خواهد کرد، گفت: چندی پیش یکی از نمایندگان عضو فراکسیون آذری زبان های مجلس خواستار بهره مندی از ظرفیت و توانمندی آذری ها در دولت دوازدهم شده بود.
وی افزود: این فراکسیون بیش از یک صد نماینده دارد و ما وظیفه داریم تا مشکلات مردم مناطق آذری زبان را بررسی و برای رفع آنها تلاش کنیم.
نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش مشکلات، استفاده از مدیران توانمند و آشنا به مسائل و دردهای جامعه است و اگر مدیران ما شناخت کافی از مسائل مردم نداشته باشند، نمی توانند برای رفع آنها اقدام کنند.
قاضی پور با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مردم ایران آذری زبان هستند و در مناطق آذری اقامت دارند، گفت: به طور طبیعی این افراد شناخت بیشتری از محل سکونت خود داشته و می توانند موثر باشند.
وی بیان داشت: متاسفانه زمانی که بحث ضرورت استفاده از فرهنگ های مختلف در دولت مطرح شد، عده ای شمشیر را از رو بسته و این حرف را به معنی سهم خواهی از دولت تلقی کردند.
نماینده ارومیه در مجلس افزود: این در حالی است که دفاع از حضور اقوام مختلف در دولت هرگز به معنی سهم خواهی نیست و انتظار داریم که شخص رئیس جمهور به این موضوعات توجه کنند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از فانوس قاضی پور در پایان گفت: اگر رئیس جمهور از ظرفیت های مناطق آذری زبان در دولت دوازدهم استفاده نکند، در زمان کسب رای اعتماد برای وزارتخانه های پیشنهادی با مشکل روبه رو می_شود. چرا که بیش از یک صد نماینده آذری زبان در مجلس داریم و آنها می خواهند مطمئن باشند که دولت درد مردم مناطق آذری زبان را می_داند و برای رفع آن برنامه ریزی کرده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 4