امام جمعه چالدران:

اعتبارات ملی برای خروج چالدران از محرومیت تخصیص یابد

اعتبارات ملی برای خروج چالدران از محرومیت تخصیص یابد

آرازآذربایجان،امام جمعه چالدران با اشاره به نبود جاده رسمی در این شهرستان، گفت: نبود جاده مواصلاتی مناسب و رسمی در چالدران موجب شده تا این شهرستان محروم بماند، بنابراین لازم است تا مسئولین کشوری اعتبارات ملی برای خروج این شهرستان از محرومیت اختصاص دهند.
حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده با اشاره به نزدیکی چالدران به مرز ترکیه اظهار کرد: مسئولین شهرستانی و استانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرده‌اند هیچ‌کدام از جاده‌های مواصلاتی این شهرستان رسمی نیست و همگی جاده فرعی و درجه ۲ هستند. نبود جاده مواصلاتی و رسمی موجب شده است تا این شهرستان در هیچ حوزه‌ای آنگونه که باید و شاید به توسعه نرسد و محروم و مظلوم واقع شود.
خطیب جمعه شهرستان چالدران عنوان کرد: شهرستان چالدران طبق تقسیمات کشوری دارای بیش از ۲۰۰ روستا و دو بخش مرکزی و دشتک است و از نظر تاریخی، زیرساخت‌ها و آثار قابل توجهی دارد. کلیسای تادئوس مقدس که به قره کلیسا نیز شهرت دارد در این شهرستان قرار دارد، بسیاری از مورخان نخستین کلیسای جامع جهان مسیحیت محسوب می‌شود و همین مکان خود می تواند زمینه حضور بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد.
حجت‌الاسلام محمدزاده بیان کرد: همچنین این شهرستان از لحاظ معدنی نیز دارای پتانسیل و ظرفیت‌های زیادی است اما به دلیل نبود جاده و شرایط حضور سرمایه‌گذاران این حوزه نیز مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه محرومیت شهرستان چالدران به حدی است که از دهه ۷۰ تاکنون فقط شاهد مهاجرت اهالی و ساکنان این شهرستان هستیم، عنوان کرد: طبق آمار فرمانداری، ۵۰روستا تخلیه شده است و همه این اتفاقات به محرومیت منطقه، نبود جاده‌های مواصلاتی مناسب و… بر می‌گردد و موجب شده است تا جوانان میل و رغبتی برای زندگی در این مناطق نداشته باشند.
حجت‌الاسلام محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش به راهکار رسمی شدن جاده مواصلاتی چالدران اشاره کرد و گفت: جاده‌های این شهرستان برای رسمی شدن می‌توانند از ۴ جهت به مسیرهای دیگر منتهی شوند. مسیر بخش صفاییه – خوی ، چالدران- چایپاره، ماکو و… هر کدام فاصله ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری دارند و می‌توانند به جاده اصلی و بین‌المللی وصل شوند و قطعاً می‌توانند نقش و تأثیر بسزایی در توسعه و رونق کسب و کار و تغییر در زندگی مردم داشته باشند.
وی گفت: اگر بخواهیم این شهرستان مورد توجه قرار گیرد و سرمایه‌گذار برای حضور و فعالیت در این منطقه رغبت کند باید اصلی‌ترین موضوع یعنی داشتن جاده مواصلاتی رسمی را فراهم کنیم زیرا راه‌ها زمینه توسعه و رونق هستند.
حجت الاسلام محمدزاده با تاکید براینکه مطالبه مردمی و عمومی بر این است که یکی از جاده‌های این شهرستان رسمی شود و از این طریق شهرستان به سایر استان‌ها و حتی کشورها معرفی شود، گفت: حق مردم چالدران است که همانند مردم سایر شهرستان‌ها از امکانات مناسب بهره‌مند باشند. این شهرستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری، منابع طبیعی و … دارد به گونه‌ای که حتی به شهر بدون کولر در کشور معروف است و جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد اما متأسفانه آنگونه که باید و شاید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری نشده است و در صورت رسمی شدن یکی از جاده‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شهرستان در توسعه و رونق آن استفاده کرد.
امام جمعه شهرستان چالدران افزود: انتظارات زیادی از مسئولین شهرستانی به دلیل در اختیار نداشتن بودجه و امکانات آنچنانی، وجود ندارد اما مسئولین استانی و کشوری باید به این موضوع ورود پیدا کنند و با تخصیص و در نظر گرفتن بودجه‌های کشوری برای شهرستان‌هایی همچون چالدران، آن‌ها را از محرومیت و فقر امکانات خارج کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16