بیش از ۵۲ هزار گواهی حمل بهداشتی توسط دامپزشکی آذربایجان‌غربی صادر شد

بیش از ۵۲ هزار گواهی حمل بهداشتی توسط دامپزشکی آذربایجان‌غربی صادر شد

آرازآذربایجان،مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲ هزار و ۶۰۰ فقره گواهی الکترونیکی حمل بهداشتی طی سال جاری توسط دامپزشکی استان امسال صادر شد که ۸٫۵ درصد این گواهی ها با مقاصد کشورهای دیگر بوده است.
سید امید خلیل زاده افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۵۱۸ فقره گواهی حمل بهداشتی ترانزیت به مقاصد کشورهای دیگر و ۴۸ هزار و ۱۱۸ فقره گواهی حمل بهداشتی برای محصولات خام دامی و دام زنده داخل استانی و خارج استانی صادر شده‌است.
وی اضافه کرد: طبق قانون، نقل و انتقال همه محموله‌های دام زنده، فرآورده ‌های خام دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی انجام شود و متقاضیان حمل نیز باید برای دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی صادر می‌شود، اظهار کرد: همه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی باید بارنامه از شرکت مرتبط و گواهی بهداشتی حمل از اداره دامپزشکی داشته باشند.
آذربایجان غربی در مجاورت سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان واقع شده‌است، دارا بودن یکهزار کیلومتر مرز مشترک ظرفیتی بالقوه است که باعث شده تا تبادلات مرزی و ترانزیت خارجی در این منطقه افزایش یابد.
این استان دارای ۹ میلیون واحد دامی است که علاوه بر تامین نیازهای داخل استان، نیازهای استان های دیگر کشور را نیز در این زمینه تامین می‌کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۳ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 4