معاون اقتصادي استانداري آذربايجان غربي:

فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری درآذربایجان غربی به اقتصاد منطقه کمک می کند

فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری درآذربایجان غربی به اقتصاد منطقه کمک می کند

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری درآذربایجان¬غربی به اقتصادمنطقه کمک می¬کند گفت: کارشناسان خبره برای حل مشکلات مالی واقتصادی واحدهای تولیدی بکار گرفته می شوند.
به گزارش آرازآذربایجان رضا حسینی در دهمین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات اداره کل دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: از? کارشناس خبره باهماهنگی بانک مرکزی تحت عنوان مشاورین مالی استانداری برای حل مشکلات مالی واقتصادی واحدهای تولیدی استان استفاده خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: کمک به واحد های تولیدی در جهت اقتصاد مقاومتی از وظایف کار گروه رفع موانع تولید است و دولت از هیچ کمکی برای احیای واحدهای تولیدی دریغ نمی‌کند.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی می تواند زمینه را برای امنیت سرمایه‌گذاری دراستان فراهم سازد.
وی درخصوص واحد فولاد ارومیه نیز یاد آور شد: در روزهای گذشته دو گروه از سرمایه گذاران از کشور های ترکیه و عراق برای سرمایه گذاری در این واحد اعلام آمادگی کرده اند.
حسینی ادامه داد: در تلاش هستیم با گفت و گو و تعامل دغدغه تولیدکنندگان ازجمله مشکلات بانکی، سند و بازار فروش را حل کنیم.
علی اکبر گروسی نیز در این جلسه افزود: مشکلات تولید کنندگان استان درجهت تحقق شعار سال باید رفع شده و زمینه افزایش تولید فراهم شود.
گروسی بااشاره به اینکه راکد ماندن واحدهای تولیدی به ضرر اقتصاد استان است تصریح کرد: باید گام های اساسی در جهت رفع مشکلات کارخانجات راکد استان برداشته شود چرا که تعطیلی حتی یک روزه این واحدها به ضرر اقتصاد استان است.
وی اظهارکرد: هدف از برگزاری این جلسات کمک به تولید کنندگان استان، رونق تولید، و به تبع آن اشتغالزایی و افزایش تولید است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید بااعتماد سازی و حل مسائلی از جمله بحث های مربوط به تسهیلات بانکی واصلاحات سندی درجهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.
وی درخصوص مشکلات واحد فولاد ارومیه نیز یاد آور شد: تا ۱۵ روز آینده یک تیم کارشناسی برای قیمت گذاری ماشین آلات تشکیل می شود و اگر درعرض ۲ ماه خریداری پیدا نشد ماشین آلات این واحد به تملک بانک عامل در خواهد آمد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 11