معاون رئيس جمهوري دراروميه:

عده ای مغرضانه در پی ناامیدی مردم هستند

عده ای مغرضانه در پی ناامیدی مردم هستند

گروه خبر:معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دفاع از عملکرد و دستاوردهای دولت تکلیف انقلابی، اجتماعی و اداری تک تک مدیران است.
جمشید انصاری در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: مدیران باید از مجموعه امکانات خود برای تقویت امید مردم استفاده و با تلاش هایی که یک عده ای برای ناامید کردن مردم در دستور کار خود قرار داده اند، مقابله کنند.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته تلاش های قابل توجهی را در خروج کشور از بحران و ارتقای شاخص ها و حل مشکلات مبتلابه کشور انجام داده و توفیقات قابل توجهی در این زمینه ها نصیب کشور و دولت شده است.
وی اظهار کرد: در شرایطی دولت در تابستان سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی کشور منفی شده بود و در ۲ سال ۹۱ و ۹۲ بیش از ۹ درصد رشد منفی را در اقتصاد کشور تجربه کرده بودیم. معاون رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین نرخ تورم در ابتدای سال ۹۲ به مرز ۴۰ درصد نزدیک شده بود که این میزان در طول سال های پس از انقلاب کم سابقه بود.
انصاری گفت: نرخ بیکاری کشور در زمان تحویل دولت به دولت تدبیر و امید، ۱۱٫۴ درصد بود و با بحران های جدی در زمینه هایی مثل آب، تعطیلی واحدهای صنعتی مواجه بودیم طوری که تولید و اشتغال ما را تهدید می کرد.وی مهم ترین مشکل در کشور را نوعی بی اعتمادی و عدم امیدواری مردم به آینده عنوان کرد و افزود: شرایط اقتصادی کشور به حدی بی ثباتی را در حوزه اقتصاد دامن زده بود که مردم هیچ اطمینانی به سرمایه گذاری و سود بردن از سرمایه گذاری احساس نمی کردند، بی ثباتی قیمت ها به گونه ای بود که ما در طول روز شاهد تغییرات جدی و معناداری در قیمت طلا و ارز بودیم.وی اضافه کرد: دولت به عنوان اولین کار خود آرام کردن فضای اقتصادی جامعه را در دستور کار خود قرار داد و برای اینکه این کار را ریشه ای انجام دهد، کاستن از تنش های کشور در فضای بین المللی را به عنوان اولویت اول خود در نظر گرفت و آنچه که امروز به سادگی به عنوان برجام و یک دستاورد بزرگ ملی از آن یاد می کنیم محصول یک برنامه ریزی و تدبیر جدی از سوی رئیس جمهوری و وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده بود.وی اظهار کرد: با تدبیر دکتر روحانی و تلاش تیم مذاکره کننده توانستیم با حفظ عزت ملت ایران و حکمت و مصلحتی که مقام معظم رهبری در آن تاکید داشتند، ضمن حفظ حقوق ملی خود سایه تهدید را از کشور دور کنیم و تحریم های ظالمانه ای را که علیه ملت ایران وضع شده بود ،به تدریج برداریم.
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: صبوری ملت ایران و همراهی که با دولت نشان دادند و سختی ها را تحمل کردند، در رسیدن به این امر بسیار موثر بود.
انصاری ادامه داد: ما رشد منفی را از اقتصاد کشور حذف کردیم به طوری که در چهار ماه نخست امسال بیش از چهار درصد رشد اقتصادی را در کشور شاهد هستیم که این روند بهبود در تورم و بیکاری نیز به میزان بسیار زیاد و قابل توجهی دیده می شود.
وی گفت: در کنار امیدی که در مردم جوانه زده است، عده ای به دنبال نادیده گرفتن دستاوردهای دولت و ناچیز انگاشتن این موفقیت ها هستند و در این راستا از هیچ تلاشی برای لطمه زدن به امید مردم خودداری نمی کنند.وی با تاکید به اینکه همراهان و مدافعان دولت رسالت تاریخی برعهده دارند، افزود: هر کدام از این دستاوردها، دستاورد بزرگی بوده و دولت می تواند چندین دستاورد بزرگ را به عنوان کارنامه و نتیجه فعالیت های خود مطرح کند که متاسفانه مدافعان دولت و همراهان دولت هیچ تکلیف و ضرورتی در دفاع از دولت حتی در مقابل دروغ پردازی هایی که علیه دولت صورت می گیرد احساس نمی کنند.وی اضافه کرد: این در حالی است که مخالفان دولت از هیچ بی انصافی در استفاده دروغ در آمارهای خود و حرف های خلاف واقع برای نفی دستاورد دولت پرهیز ندارند.معاون رئیس جمهوری به موضوع قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی (FATF) اشاره کرد و ادامه داد: تمام آنچه در فضای رسانه ای کشور در این خصوص مطرح شده است، بر مبنای اطلاعات غلط بوده ولی چون بنا بر این است که دولت مورد هجمه قرار بگیرد و دستاوردهای دولت نفی شود، مخالفان از این اطلاعات غلط برای ضربه زدن به دولت بهره می برند.انصاری اظهار کرد: در موضوع حقوق های نامتعارف هم، اطلاعات غلط موجب شد تا همه تهمت ها به سوی دولت تدبیر و امید روانه شود در حالی که این حقوق های نا متعارف محصول کار دولت پیشین بود که مستندات آن وجود دارد.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه بر ضرورت افزایش اختیارات در استان ها تاکید کرد و گفت: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، وظایف و مسئولیت های استان ها را سنگین تر کرده است اما اختیارات کافی در قبال این مسئولیت ها وجود ندارد.
وی افزود: در استان، یک مدیرکل دستگاه اجرایی بدون اجازه وزیر مربوطه خود نمی تواند کاری انجام دهد و ما انتظار داریم وزارتخانه ها در تفویض اختیارات به دستگاههای استانی سخت گیری نکنند تا روند مدیریت امور و پیشبرد برنامه های دولت در استانها تسهیل شود.
وی اضافه کرد: احیای سازمان امور اداری و استخدامی کشور می تواند روند ساماندهی امور در نظام اداری را شتاب بخشد و باید از رئیس جمهوری در این خصوص قدردانی کرد.استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: افزایش اختیارات در استان ها، نظام هماهنگ پرداخت ها، مساله استخدام ها، کوچک سازی حجم دولت به ویژه در وزارتخانه ها از جمله مسائلی است که امیدواریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای رسیدگی به آنها برنامه ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد. سعادت به مساله انباشت و مازاد بودن نیرو در وزارتخانه ها پرداخت و گفت: حدود ۸۵ درصد بودجه در وزاتخانه ها هزینه می شود که این مساله باعث رسوب حجم بالایی از نیروی انسانی در وزارتخانه ها شده است و لازم است در این خصوص ساماندهی لازم صورت گیرد.
وی افزود: این در حالی است که بسیاری از کارشناسان استانی، توان لازم را برای انجام موارد مرتبط با استان با توجه به علم و تجربه کافی در اختیار دارند.معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اقتصاد ملی را باید با برنامه ریزی و از طریق هم افزایی و مشارکت همگانی در برابر مشکلات مقاوم سازی کنیم.جمشید انصاری در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های لازم برای دستیابی به استقلال اقتصادی است.
وی بیان کرد: باید دستگاه های اجرایی را برای واگذاری پروژه های دولتی نیمه تمام به بخش خصوصی تشویق کنیم.
انصاری اظهار کرد: علت پایین بودن سرانه درآمد از تولید ناخالص داخلی و موفقیت کم در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، مشارکت پذیری ضعیف در سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی مناسبی در راستای فرهنگ مشارکت در سرمایه گذاری انجام شود تا شاهد شکل گیری واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ باشیم.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند از ارزش مازاد وثیقه های خود برای اخذ تسهیلات بانکی جدید نیز استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی چهار درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد، اظهار کرد: این استان باید در دریافت تسهیلات بانکی مورد توجه بیشتر مسئولان کشوری قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو می تواند در ارتقای شاخص های صنعتی آذربایجان غربی موثر باشد، اظهار کرد: باید از پتانسیل باارزش منطقه آزاد ماکو برای ایجاد تحول اقتصادی در این استان استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: باید ایجاد زیرساخت ها در این منطقه در راس برنامه ها قرار گرفته و برنامه_ریزی_های لازم برای سرمایه گذاری در آن انجام شود.استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تولید و فروش محصولات کشاورزی استان با چالش جدی رو به رو بوده و نیازمند استفاده از روش های آبیاری نوین، کود و سم پاشی با روش های علمی و پربازده است.قربانعلی سعادت افزود: باید روش استحصال کشمش از انگور را ارتقاء دهیم چرا که با وجود داشتن انگور درجه یک، کشمش تولید شده استان درجه ۲ است.
وی با اشاره به اینکه توسعه صادارت نفتی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: به منظور تسهیل حمل و نقل در سراسر استان، بهره برداری از جاده های نیمه تمام خوی – رازی، ارومیه – سرو، پیرانشهر – تمرچین و بازرگان را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.وی بیان کرد: باید گسترش کشت گلخانه ای و کشاورزی نوین را جدی گرفته و از این طریق برای فارغ التحصیلان دانشگاهی آذربایجان غربی زمینه اشتغال را فراهم کنیم.در این جلسه، مدیران دستگاه های اجرایی مختلف به بیان اقدامات انجام شده در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی پرداختند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه


− 7 = دو