فرماندار اروميه:

عدم حمایت بانک ها مهم ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی استان است

عدم حمایت بانک ها مهم ترین دلیل رکود واحدهای  صنعتی استان است

گروه خبر: فرماندار ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی با آن روبه‌رو هستند نبود حمایت بانک‌ها است و به همین خاطر حدود ۲۸۰ واحد صنعتی این شهر دچار رکود کامل و سپس تعطیلی شده‌اند. علیرضا ملامحمدی زاده با تشریح مشکلات واحدهای صنعتی این شهر اظهار داشت: از تعداد یک هزار و ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ارومیه، حدود ۷۶۰ واحد فعال و نیمه فعال است و ۲۸۰ واحد نیز راکد و یا تعطیل است.
وی افزود: عمده مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ارومیه، کمبود نقدینگی، نبود حمایت سیستم بانکی، مسائل مربوط به مالیات و فقدان ساز وکارهای اثربخش حمایت از تولید و اشتغال است.
ملامحمدی زاده گفت: دولت در پی حمایت‌ از تولیدات داخلی و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط ارگان‌های مربوطه و تأمین منابع لازم و زیرساخت‌ها برای حل مشکلات در این واحدها است.
فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: همچنین دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با تصویب و اجرای طرح‌های متعدد تلاش کرده کمترین آسیب از ناحیه تحریم‌ها متوجه این واحدها شود و با پیگیری از سوی بانک‌های عامل اقدام به تخصیص وام و کمک به تأمین برخی نیازها از جمله سرمایه در گردش و یا بخشودگی برخی از جرائم و بدهکاری‌ها است.
وی تصریح کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد ۱۵۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مشکلات ۷۶۰ واحد تولیدی برگزار شده که به صورت فعال یا نیمه فعال هستند و در این مدت ۳۰ مورد واحد راکد نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، فرماندار ارومیه با بیان مهم‌ترین مطالبه واحدهای صنعتی این شهر از دولت گفت: تبدیل ارومیه به منطقه آزاد تجاری به منظور ایجاد فضای مناسب برای ورودسرمایه گذار داخلی و خارجی و جبران محرومیت صنعتی با توجه به موقعیت استراتژیک تجاری شهرستان به عنوان دروازه اروپا، اصلاح ساختار اقتصادی و نظام بانکی، تشکیل و ترغیب صندوق‌های سرمایه گذاری توانمند و سازمان‌های ایدرو وایمیدرو و شستا برای سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان، تخصیص بودجه وجوه اداره شده برای توسعه بخش صنعت استان از مهمترین انتظارات افکارر عمومی از دولت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت × 3 =