معاون اتاق اصناف اروميه:

صنوف آلاینده ومشاغل مزاحم در ارومیه ساماندهی می‌شود

صنوف آلاینده ومشاغل مزاحم در ارومیه  ساماندهی می‌شود

گروه خبر: معاون اتاق اصناف ارومیه گفت: شغل‌های مزاحم و صنوف آلاینده در ارومیه ساماندهی می‌شود. اصغر طاهری‌پور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اصناف بازوی انقلاب است که خود اهمیت موضوع را می‌رساند.
معاون اتاق اصناف ارومیه با تاکید بر اینکه نقش اصناف در گردش اقتصادی کشور غیرقابل انکار و بسیار مهم است گفت: بنابر این باید به آن ارزش و حرمت داده و افراد شاغل در صنوف خود را باور کنند.
وی تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون اصناف در کنار روحانیت و اسلام قرار داشته و در هشت سال دفاع مقدس نیز شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.
طاهری‌پور با ابراز تاسف از اینکه در شهرستان ارومیه به ازای هر ۳۰ نفر یک مغازه وجود دارد افزود: آذربایجان غربی نخستین استان کشور است که نسبت به جمعیت دارای مغازه‌های بسیاری بوده در حالی که میانگین آن در کشور یک مغازه به ازای ۵۰ نفر و کشورهای اروپایی به ازای هر صد خانواده یک مغازه است که خود بیکاری مردم این دیار را می‌رساند.
معاون اتاق اصناف ارومیه بیان کرد: از سال ۹۰ الگوبرداری از مالیات ارزش افزوده انجام شده در حالی که تاثیر آن در آبادانی شهر معلوم نیست و در این باره، تا آبان سال ۹۲ مبلغ ۹۵ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است.
طاهری‌پور با تاکید بر اینکه مشکل داشتن بازارچه در شهرستان ارومیه وجود ندارد اظهار داشت: هم اکنون مشکل شهرستان این است که باید شغل‌های مزاحم و صنوف آلاینده ساماندهی شوند.
عضو شورای شهر ارومیه در این مورد گفت: متاسفانه هم‌اکنون پنج هزار و ۵۰۰ صنوف آلاینده در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد. محمد ستارپور اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون پنج‌هزار و ۵۰۰ صنوف آلاینده در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که سبب نارضایتی و گله مردم شده و باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هم‌اینک ۲۶ هزار دستگاه خودرو در سطح شهرستان وجود دارد که ۶۰ درصد آن تنها در شهر ارومیه بوده و خود سبب آلودگی و ترافیک شهری شده است.
ستارپور تصریح کرد: امسال ۱۲۰ هزار دستگاه در سطح شهر ارومیه پلاک‌گذاری شده است.
در ادامه رئیس شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی حمایت و همکاری در شهرک‌ها و نواحی صنفی را داشته و در پی کمک به ساماندهی صنوف است.
معاون سرمایه‌گذاری شهردار ارومیه دراین زمینه گفت: مجتمع خدمات خودرویی پیشرفته و مدرن در ?? هزار متر در جاده شهید کلانتری ارومیه ایجاد می‌شود. وحید افشین‌فر اظهار داشت: مجتمع خدمات خودرویی پیشرفته و مدرن در ۵۵ هزار متر در جاده شهید کلانتری ارومیه ایجاد شده و در فاز نخست ۳۰۰ صنف در آنجا تعیین شده است.
معاون سرمایه‌گذاری شهردار ارومیه با اشاره به اینکه در هر چهار گوشه شهر از این مجتمع ساخته می‌شود گفت: در این رابطه هزینه زمین و ساخت بر عهده صنوف بوده و شهرداری ارومیه نیز مساعدت‌های لازم را در هزینه پروانه کسب انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن، ایجاد مسجد، غذاخوری و رستوران به مساحت سه هزار متر، استراحتگاه و تمامی امکانات در این محل تفریحی و اقامتی پیش‌بینی شده است.
افشین‌فر بیان کرد: مجتمع خدمات خودرویی ارومیه براساس اقلیم شهر ارومیه طراحی و در سطح کشور طرحی منحصر به فرد محسوب می‌شود.معاون سرمایه‌گذاری شهردار ارومیه افزود: بهمن امسال فاز دوم مجتمع آهنگران و خشک‌بار در ارومیه افتتاح می‌شود.
مسعود مهدی‌زاده با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان در تامین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنفی کمک می‌کند اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ درصد صنوف استان در ارومیه مستقر است.در ادامه این همایش شهردار ارومیه گفت: هم‌اکنون تنها راه حل رفع بیکاری در شهرستان ارومیه این است که مجموعه عظیم خدماتی در آن شکل گیرد.
محمد حضرت‌پور بیان کرد: هم اینک اقداماتی به منظور جذب سرمایه گذار خارجی در ارومیه انجام شده است.
همچنین معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بنگاه‌های خرد و متوسط در سراسر استان آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد. محمد دهقان اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های راهبردی در پی ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم و ایجاد شهرک‌ها و مجتمع های صنفی در سطح استان است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بدین منظور بنگاه‌های خرد و متوسط در سراسر استان آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد.
وی تصریح کرد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی از طریق وزارت‌خانه منعقد و مقرر شده که از امکانات و ظرفیت‌های موجود شهرک‌های صنعتی در جهت شهرک‌ها و مجتمع_های صنفی استفاده شود.
دهقان با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشرو در احداث شهرک‌های صنفی در سطح کشور است افزود: هم‌اکنون از بستر قانونی در سطح استان استفاده شده و دستورالعمل شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی تدوین شده است تا شهرک‌های صنفی در سطح استان آذربایجان‌غربی ایجاد شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اینک در سطح استان ۱۰۶ هزار واحد صنفی با پروانه و بدون پروانه، ۲۰ هزار صنوف قابل انتقال، ۱۴ شهرک صنفی در دست احداث و ۱۰ شهرک صنفی در دست مطالعه وجود دارد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم دهقان تصریح کرد: باید مسئولان استانی عزم خود را برای ایجاد شهرک‌های صنفی جزم کنند تا ضمن ایجاد اشتغال‌زایی، خدمات زیربنایی سطح استان توسعه یابد بنابراین باید شرایط و بستر قانونی مهیای راه‌اندازی شهرک‌های صنفی شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه


× 3 = هجده