معاون توسعه بازرگاني و صنايع کشاورزي استان:

کمبود مرغ گرم در بازار آذربایجان غربی مقطعی است

کمبود مرغ گرم در بازار آذربایجان غربی مقطعی است

گروه خبر: معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کمبود مرغ در بازار مقطعی است و با وارداتی که از کشور همسایه توسط وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام این مشکل به زودی رفع می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان،نادر رحیمی افزود: علت این موضوع کاهش جوجه ریزی در کل کشور در ایام قبل از عید نوروز به مدت ۱۰ روز بود که پیش بینی می‌شود با تدابیر بکار گرفته شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی مشکل در چند روز آینده رفع شود.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان به میزان کافی ذخیره مرغ دارند و کشتار روزانه و روتین نیز انجام می‌شود، ادامه داد: ذخایر استانی مرغ منجمد برای تنظیم بازار کافی است.
وی با اشاره به اینکه در ایام عادی روزانه بین ۲۱۰ تا ۲۴۰ تن مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: این میزان در ایام بهار به علت تغییر ذائقه شهروندان به مصرف غذاهایی با پایه گیاهی کاهش می‌یابد و به این علت نیاز بازار در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن است.
رحیمی یادآور شد: آنچه از آن به عنوان کمبود یاد می‌شود تناژ پایینی است چرا که روزانه بیش از ۱۰۰ تن مرغ گرم در سطح استان برای تامین تقاضا عرضه می‌شود.وی با اشاره به اینکه شهروندان در ایامی که کمبود اعلام می شود تمایل بیشتری برای خرید گوشت مرغ دارند، گفت: در این ایام باید با مدیریت تقاضا به رفع مشکل کمک کرد که این مساله فرهنگی با بررسی و مدیریت بر طرف می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این باره گفت: ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم مقرر شده از طریق کشور ترکیه و مرز بازرگان وارد کشور شود که اولین محموله وارد شده و از ۲۰ فروردین محموله‌های بعدی وارد می‌شود.
خسرو شهبازی با بیان اینکه این استان تامین کننده گوشت مرغ گرم استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی است، اضافه کرد: با تامین مرغ گرم از طریق کشورهای همسایه و مرغ منجمد از طریق انبارهای داخل استان این موضوع کنترل می‌شود.
وی یادآور شد: تشدید گشت‌های ویژه در استان برای نظارت بیشتر بر بازار انجام شده است تا سودجویان نتوانند در بازار جولان دهند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


3 + دو =