رئيس ستاد احياي درياچه اروميه با قول رفع توقف رها سازي سد مهاباد:

تامین حق آبه دریاچه ارومیه مطالبه مردم آذربایجان است

تامین حق آبه دریاچه ارومیه مطالبه مردم آذربایجان است

آرازآذربایجان-رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از پیگیری ستاد احیا جهت تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه و ادامه روند رها سازی آب سد مهاباد خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه متعلق به تمام مردم آذربایجان است و عدم تامین حق آبه زیست محیطی، دریاچه ارومیه را مجددا با بحران مواجه خواهد کرد.
به گزارش آرازآذربایجان، فرهاد سرخوش در خصوص توقف رها سازی آب سد مهاباد پس از رایزنی‌های نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و توافق با وزارت نیرو، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیریت رهاسازی آب سدها توسط وزارت نیرو صورت می گیرد متاسفانه در حال حاضر رها سازی آب سد مهاباد با موافقت وزارت نیرو متوقف شده و در این راستا ستاد احیا موضوع را با جدیت پیگیری می کند تا در روز های آینده شاهد تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه باشیم.
وی با تاکید بر اینکه مطالبه مردم آذربایجان، تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه بوده، تصریح کرد: این دریاچه متعلق به تمام مردم آذربایجان است و با توجه به اینکه عدم تامین حق آبه زیست محیطی از علل وقوع بحران خشکی دریاچه ارومیه در سال های گذشته بوده تکرار این اقدام دریاچه ارومیه را مجددا با بحران مواجه خواهد کرد.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه خواستار شد: نمایندگان مجلس در خصوص تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه مردم آذربایجان همراهی و مشارکت داشته باشند و در این راستا ستاد احیا نیز پیگیر این موضوع خواهد بود تا در ظرف چند روز آینده روند رهاسازی آب سد مهاباد ادامه یابد.
سرخوش یادآور شد: تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان با رعایت حق آبه شرب و کشاورزی صورت می گیرد.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در پایان به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و اعلام کرد: طبق آمار ۲۰ اسفند ماه سال جاری تراز سطح دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۸۹ متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد۲۱ سانتی متر افزایش تراز هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مساحت دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۴۴۸ کیلومتر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۰ کیلومترمربع افزایش دارد، افزود: حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۴۹۰ میلیون مترمکعب از افزایش برخوردار است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱ ب.ظ

دیدگاه


سه + = 9