رييس مرکز پژوهش هاي شوراي اسلامي شهر اروميه تاکيد کرد

ضرورت پیگیری جدی وضعیت ساخت و سازهای ناایمن در شهر ارومیه

ضرورت پیگیری  جدی وضعیت  ساخت و سازهای  ناایمن در شهر ارومیه

گروه خبر: رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت توجه و پیگیری جدی وضعیت ساخت و سازهای ناایمن در شهر ارومیه تاکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، مرتضی بهرام در جلسه هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست ضمن تسلیت ایام محرم گفت: در خصوص ساخت و سازهای پرخطر تاکنون دو بار طی حادثه پلاسکو و همچنین حادثه متروپل آبادان هشدار در کل کشور داده شده است که مقرر شده بود به صورت تخصصی این موضوع طی جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: ناایمنی از نظر مهندسی و سازه‌ای و ناایمنی از نظر نگهداری مواد خطرآفرین و دپوی آنها جز موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد و باید کنترل شود.
بهرام ادامه داد:، بافت فرسوده جز مشکلات مهم در شهر ارومیه است و باید از تجربیات شهرهای دیگر استفاده کرد.
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: در این راستا مشکلات بین شهرداری و سایر نهادها مانند میراث فرهنگی وجود دارد که باید با تعامل حل شوند.
بهرام با بیان اینکه آموزش جز اولویت‌های شهرداری باشد، تصریح کرد: رانندگان تاکسی، سرایدران ساختمان‌ها و آپارتمان‌های ایمن و ناایمن باید مورد آموزش شهروندی با برنامه‌های مدون از سوی شهرداری و آتش نشانی قرار گیرند تا به عنوان بازوان مدیریت شهری در زمان نیاز عمل کنند و باید با این افراد ارتباط مستمر وجود داشته باشد.رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: سازمان آتش نشانی باید نسبت به احصا ی مکان‌های پرخطر اقدام و این موضوع را پیگیری کند.وی با بیان اینکه امکان دسترسی به امدادرسانی نیز از جمله موضوعاتی است که تاکید می‌شود، اظهار کرد: باید با همکاری قوه قضائیه باید یکسری اخطارهایی به مالکان و ساکنان ساختمان‌های ناایمن داده شود.رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: باید جهت بهبود شرایط فعالیت کنیم نه برای رفع مسئولیت و در صورتی این مهم تحقق می‌یابد که مردم شهرداری را باور داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


7 × هشت =