طرح ملی مسکن دولت جایی برای اقشار کم درآمد ندارد

طرح ملی مسکن دولت جایی برای اقشار کم درآمد ندارد

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها مقداری کارشناسانه ترعمل کند گفت: طرح ملی مسکن دولت جایی برای اقشار کم درآمد ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از اقشار نیازمند جامعه برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری مواجه هستند، از این رو تولید مساکن کم درآمد می تواند بخشی از نیازهای این حوزه را جبران کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت با اجرای طرح ملی مسکن به دنبال تأمین نیاز اقشار ضعیف و متوسط جامعه بود، اما در عمل در شرایط کنونی تنها اقشار توانمند قادر به ثبت نام و پرداخت تعهدات مالی این طرح هستند. زیرا کمتر خانواده کم درآمدی است که بتواند ماهانه مبلغی حدود دو میلیون تومان را به عنوان قسط پرداخت کند.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید طرح های را عملیاتی کند که بتواند با استفاده از آن نیازهای تمام جامعه را تأمین کند، از این رو به نظر می رسد که اجرای طرح مسکن کم درآمدها این نیازها را بر طرف خواهد کرد.
بهادری ادامه داد: نکته قابل توجه تأمین منابع مالی و امکانات لازم است، این سوال مطرح می_شود که آیا دولت منابع مالی کافی را برای اجرای طرح ملی مسکن و طرح مسکن کم درآمدها دارد، در شرایط کنونی این مسئله مطرح می شود که وزارت راه برای تأمین اراضی طرح ملی در کلانشهرها با کمبود اراضی مواجه است، حال چگونه می خواهد امکانات و زیرساخت های طرح بعدی را تأمین کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دولت باید برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها مقداری کارشناسانه تر عمل کند، زیرا برنامه ریزی و اجرای نادرست طرح مذکور را به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار خواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد در گام نخست باید واحدهای باقی مانده طرح مسکن مهر را تکمیل و تعیین تکلیف کرده و سپس طرح های دیگر را عملیاتی کند.
همچنین عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در عرصه تولید مسکن گام به گام حرکت کند، از این رو اولویت نخست در این حوزه، تکمیل واحدهای باقی مانده و تعیین تکلیف تعهدات مالی خریداران و فروشندگان است. سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از روند کند تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر، گفت: در شرایط کنونی حجم زیادی از واحدهای مسکن مهر باقی مانده است و همچنان این واحدها بلاتکلیف است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید در عرصه تولید مسکن گام به گام حرکت کند، از این رو اولویت نخست در این حوزه، تکمیل واحدهای باقی مانده و تعیین تکلیف تعهدات مالی خریداران و فروشندگان است.وی گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی هنوز استراتژی و الگوی دقیقی برای تولید مسکن ندارد، یک روز طرح بازآفرینی شهری و روز دیگر طرح ملی مسکن و طرح مسکن کم درآمدها را طراحی می کند؛ اما دولت باید تعهدات پیشین خود را به اتمام رسانده و پس از آن تعهدات جدیدی را ایجاد کند.بهادری افزود: به نظر من دولت به جای تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن باید اقدام به تکمیل طرح مسکن مهر کند، بر اساس آمارها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز عملیاتی و تکمیل نشده است.
متأسفانه شرکت های تعاونی مشکلات بسیاری را برای متقاضایان ایجاد کرده اند. این شرکت ها در زمان ارزانی قیمت زمین و خدمات از مردم پول دریافت کرده اند و امروز با افزایش قیمت ها نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بسیاری از خریداران مسکن مهر منتظر تحویل واحدهایشان هستند، متأسفانه شرکت های تعاونی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کرده اند. این شرکت ها در زمان ارزانی قیمت زمین و خدمات از مردم پول دریافت کرده اند و امروز با افزایش قیمت ها نمی توانند به تعهداتشان عمل کنند.عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من دولت باید در گام نخست برای حمایت از خریداران معطل مسکن مهر، سودها و جرایم تسهیلات دریافتی را حذف کند، زیرا مردمی که هنوز واحدی برای سکونت و زندگی دریافت نکرده اند، چگونه باید سود تسهیلات دریافتی را پرداخت کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


− هشت = 0