صدور بیش از ۶۸۷ میلیارد ریال محکومیت به دلیل مشارکت در قاچاق

صدور بیش از ۶۸۷ میلیارد ریال  محکومیت به دلیل مشارکت در قاچاق

گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور بیش از ۶۸۷ میلیارد ریال محکومیت به سبب مشارکت در قاچاق در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.
محمد اقوامی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار کرد: ۴۳۴ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در شش ماه نخست سال جاری وارد تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی شده و به ۹۵ درصد از این پرونده‌ها رسیدگی شده است.
وی تصریح کرد: از ۴۳۴ پرونده تخلف بخش قاچاق کالا و ارز، ۴۱۰ فقره پرونده بررسی و مختومه شده است.
اقوامی میزان کل محکومیت صادر شده برای این تعداد پرونده را یک‌هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۵۷۰ ریال عنوان کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون ۱۶ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۱۱۹ ریال وصول شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی بیش‌ترین تعداد پرونده تشکیل شده در بخش قاچاق را مربوط به مباشرت در قاچاق کالا عنوان کرد و ادامه داد: به لحاظ میزان محکومیت صادر شده نیز بیش‌ترین محکومیت در بخش مشارکت در قاچاق، با بیش از ۶۸۷ میلیارد ریال محکومیت صادر شده بوده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تخلفات مشاهده شده در این بخش در زمینه مباشرت در قاچاق کالا بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۶۴ فقره پرونده با ۷۱ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۹۶ ریال محکومیت صادر شده در این راستا تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است.
اقوامی از تشکیل ۲۰۱ فقره پرونده در زمینه مشارکت در قاچاق در طول شش ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این مورد نیز عامل تشکیل ۳۵ درصد پرونده‌های وارده به بخش تخلفات قاچاق کالا و ارز را شامل می‌شود و افزون بر ۶۸۷ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال محکومیت برای آنها صادر شده است.
وی حمل کالای قاچاق را عامل تشکیل ۱۵ درصد پرونده‌های بخش قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: با تشکیل ۹۲ فقره پرونده در این زمینه، ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۰۴ ریال محکومیت نیز برای این پرونده‌ها صادر شده است.
اقوامی در ادامه به مشارکت در قاچاق ارز اشاره کرد و گفت: با تشکیل ۱۸ فقره پرونده در این زمینه، بیش از ۶۰۹ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۶۷۹ هزار ریال محکومیت نیز صادر شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 8 = چهارده