خام فروشی مواد یکی از چالش‌های پیش روی معادن استان است

خام فروشی مواد یکی از چالش‌های پیش روی معادن  استان است

گروه خبر: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خام فروشی مواد معدنی در استان یکی از چالش‌های پیش روی معادن استان است افزود: در راستای رفع این مشکل ۱۰ واحد فرآوری در استان با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ایجاد می شود.
پریسا عابدپور گفت: سه واحد فرآوری مواد معدنی از ۱۰ واحد فوق ازمحل فعال سازی معادن کوچک مقیاس و هفت واحد فرآوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و معدنکاران استان احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در حوزه سنگ بری ۳۹ واحد با اشتغال ۵۱۹ نفر و ظرفیت تولید بیش از ۸۲۷ هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه ۷۸ واحد با ظرفیت تولید بیش از هشت میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای ۸۴۷ نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.
عابدپور با بیان اینکه آذربایجان غربی با وجود ۵ واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۶۶ هزار تن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۱۴ نفر یکی از قطب‌های تولید سیمان در کشور است افزود: در این راستا علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون در استان ۱۸۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی معتبر وجود دارد، همچنین ۳۳ معدن دارای گواهی کشف و ۴۷۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۷۹ نفر فعال است.
وی از اهدای کمک‌های بخش معدن استان به کادر درمانی استان بعد از شیوع کرونا خبر داد و گفت: معدنکارانشهرستان مهاباد در راستای حمایت از حوزه سلامت و رفاه حال مردم این شهرستان برای تجهیز بیمارستان ۷۲ تخته مهاباد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال کمک نقدی اهدا کردند تا در یاری رساند به مبتلایان شهرستان سهمی داشته باشند.عابدپور اضافه کرد: معدنکاران دیگر شهرستان‌های استان نیز با توزیع بسته‌های مواد غذایی برای افراد نیازمند، توزیع بسته‌های ضد عفونی کننده در سطح شهرستان‌ها، توزیع ماسک و دستکش در بین مردم به صورت خودجوش و جهادی همانند هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های گذشته در کنار مردم بار دیگر روحیه همدلی و جهادگری را معنی کردند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: به طور کلمعدنکاران استان علاوه بر بسته‌ها ضدعفونی کننده، غذایی، ماسک و دستکش بیش از ۶ میلیارد ریال برای کمک به حوزه سلامت شهرستان‌های خود به صورت نقدی کمک کردند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


هفت − = 5