شب شعر اربعین “موکب واژه‌ها” در پیرانشهر برگزار شد

شب شعر اربعین “موکب واژه‌ها” در پیرانشهر برگزار شد

گروه فرهنگی: شب شعری به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی با حضور شاعرانی از ارومیه و پیشرانشهر، در موکب اهل سنت پیرانشهر آذربایجان غربی، برگزار گردید.
به گزارش آراز اذربایجان،بر پایه همین گزارش ۱۴ نفر از شاعران شیعه و سنی اشعار خود را به زبانهای فارسی و کُردی و ترکی در موضوعات اربعین، عاشورا، امام حسین (ع) و اتحاد اسلامی برای صدها نفر از حاضران در مراسم قرائت کردند. احد افخمی نیا، وحید طلعت، مصطفی قلیزاده علبار، محمدرضا قربانی، ویدا افضلی، تبسم رضازاده شدتی، نازیلا علیلو، نسیم قنبرزاده، سیروس نیکخو، سعید فرضی، مهدی پاکروی، حافظ میلاد و بهنام حسن زاده.
این گزارش حاکی است، دورهمی صمیمی شاعران موکب واژه‌ها از ارومیه با بعضی از اعضای اصلی موکب اربعین حسینی اهل سنت پیرانشهر، در چادر سیاه بزرگ موکب، برپا شد که عبدالله آقایی (رئیس دادگستری)، سید احمد قریشی (خیّر و بانی احسانات موکب اهل سنت) و … در آن حضور یافتند و ضمن شعرخوانی شاعران، موقعیت منطقه، استقبال دوستداران اهل بیت و عاشقان امام حسین (ع) در مناطق پیرانشهر و تمرچین از زائران اربعین و حساسیتهای‌ موجود و تهدیدات دشمنان در مناطق مرزی مورد بحث قرار گرفت.
همچنین، بر پایه همین گزارش، همزمان با این شب شعر اربعینی در پیرانشهر، محفل شعری هم در بین الحرمین کربلا و خیمه نجف اشرف با عنوان موکب واژه‌ها و با حضور شاعرانی از ارومیه و تبریز و خوی برگزار گردید که در حال حرکت شاعران در بین زوار و نیز در موکبها انجام گرفت و محمد میلانی، علی حبیبی، سید تیمور جامعی، نادر سالک و … اشعار خود را تقدیم زائران اربعینی کردند.
شایان ذکر است همایش‌ دوسالانه ادبی “موکب واژه‌ها” یک حرکت مستقل و مردمی ادبی، آیینی، هیئتی است که از شهریور ۱۴۰۰ در ارومیه فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون علاوه بر برگزاری دو همایش اصلی، چند کارگاه آموزشی، تخصصی شعر آیینی و هیئتی با حضور اساتید شعر و ادب در ارومیه و سلماس و شاهین‌دژ برای شاعران جوان استان برگزار کرده و در ایام اربعین سال جاری هم، علاوه بر شبهای شعر اربعینی، مسابقه شعر آیینی استان آذربایجان غربی را در ارومیه به انجام می‌رساند تا آخر شهریور، برگزیدگان خود را اعلام می کند.
کتاب “موکب واژه‌ها” منتخب اشعار نخستین همایش موکب واژه‌ها در شهریور ۱۴۰۰ است که به همت سجاد صافی و حمید امدادی گردآوری، انتخاب و تنظیم و از سوی انتشارات آدالار منتشر شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = پنج