استاندار:

ستاد اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان غربی تشکیل می شود

ستاد اقتصاد دانش بنیان در آذربایجان غربی  تشکیل می شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی از راه_اندازی و تشکیل ستاد دانش بنیان در استان با هدف ارتقای جایگاه پژوهش ایجاد می شود. قربانعلی سعادت درهمایش هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان گفت: همه مراکز و شرکت های دانش بنیان و فناوران و پژوهشگران استان باید مورد حمایت این ستاد قرار بگیرند تا بتوانیم از استعدادهای علمی خوبی که در استان وجود دارد در جهت پیشبرد برنامه_های توسعه و پیشرفت و شکوفایی استان استفاده کنیم.
وی همچنین لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان را در استان مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت های دانش بنیان خوبی در استان ایجاد شده اما تعدادشان کم است و باید فناوران و پژوهشگران را برای فعالیت در این عرصه تشویق نماییم؛ دولت زیرساخت های لازم را در این خصوص آماده می کند و انتظار داریم که محققین و تلاشگران عرصه دانش و فناوری نیز ما در ادامه راه همراهی کنند.
سعادت در ادامه با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری نانو تسهیلات و حمایت های مالی خوبی از فناوران انجام می دهد نیز گفت: شرکت های فعال در زمینه فناوری نانو در استان می توانند از حمایت های این ستاد بهره مند شوند و ما نیز در استان تا حد توان از فعالیتهای شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: باید به مرحله ای برسیم که دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به مرحله تجاری سازی برسند و بتوانیم در زمینه فروش محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان نیز بیش از پیش گام برداریم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از پژوهشگران و فناوران استان خواست تا در زمینه مدرن سازی کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت علمی و تحقیقاتی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان با ابراز خرسندی از وجود پژوهشگران و فناوران برجسته در استان اظهار داشت: پیش از انقلاب در استان آذربایجان_غربی در زمینه پژوهش و فناوری هیچ فعالیتی وجود نداشت اما امروز شاهدیم که به برکت انقلاب اسلامی، در استان ما محققین و فناوران بسیار برجسته ای وجود دارد که بسیاری از تحولات علمی و پیشرفت ها را مدیون این جهادگران عرصه علم و دانش و فناوری هستیم.
*مسئول بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی معرفی می شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم از معرفی مسئول بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: بزودی مسئول بنیاد ملی نخبگان در استان معرفی و این بنیاد برای ارائه خدمات به نخبگان و مخترعین و مبتکرین استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
نادرصفرزاده در ادامه به برگزاری هفته پژوهش و هفته فناوری نانو در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این همایش و نمایشگاه در راستای تفاهم نامه منعقده بین وزارت علوم و وزارت کشور، در استان آذربایجان غربی نیز برگزار می شود و منتخبین نمایشگاههای استانی در سراسر کشور، در نمایشگاه ملی شرکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه دو برنامه پنج ساله توسعه تا رسیدن به سند چشم انداز ۲۰ ساله باقی است نیز گفت: بر اساس سند چشم انداز بیست ساله، ایران اسلامی در سال ۱۴۰۴ باید بعنوان قدرت منطقه ای مطرح شود لذا با توجه عقب ماندگی و کاستی هایی که در این خصوص وجود دارد، تمامی تلاشگران عرصه علم و دانش و فناوری باید دست به دست هم دهند تا جبران مافات شود و به آن هدف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.
وی همچنین بر ضرورت کاهش فاصله علمی کشور و جوامع توسعه یافته تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر پیشرفت های علمی بسیار خوبی در کشور حاصل شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی هست که تحقق آن به عزم و اراده هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی و همچنین مشارکت تلاشگران عرصه علم و دانش و فناوری در برنامه های توسعه کشور نیاز دارد.
در ادامه با حضور استاندار آذربایجان غربی، از پژوهشگران و فناوران برتر استان و همچنین نشریات علمی برتر استان با اهدای لوح و تندیس همایش تجلیل بعمل آمد.
*اسامی پژوهشگران و فناورن برتر
در این مراسم، رضا درویش‌زاده، صمد جعفرمدار، فاطمه مدرسی، محمد حسنی، ناصر آق، ماهرخ غنی‌شایسته، میرحسن سیدعامری و کیومرث شهبازی از دانشگاه ارومیه به عنوان برترین پژوهشگران استان آذربایجان‌غربی شناخته شدند.
از دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه نیز نفراتی همچون شهرام خادم‌وطن، معصومه همتی مسلک، زهرا نیازخانی، عبدالله قاسمی، علیرضا چاوشی و احدعلی نیکی‌بخش رتبه‌های برتر را کسب کردند.
علیرضا عیوضی، حامد دوستی و حسن محمدزاده از مرکز تحقیقات کشاورزی و محمد پورمحمود آقابابا و احمدرضا حقیقی از دانشگاه صنعتی ارومیه برترین پژوهشگران استانی معرفی شدند.
از دانشگاه پیام نور نیز سقطفروش، سجاد آیرملو و فرزین مرندی و از دانشگاه آزاد اسلامی فاطمه نجات‌زاده، هاله کنگرلو و مهدی زواری حائز رتبه‌های برتر پژوهش شدند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر براساس نتیجه داوری برترین فناوران استان، مهرداد فوج لعلی، محمد ژیان‌فر، علی مختاری داود بهشتی‌زاده، بابک عبداللهی، سینا حبیبی، فیروز پاکدل و سعید محمدی اصل، به مقام برتر رسیده و قاسم مرتاض نیز حامی برتر پژوهش امسال شناخته شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هشت