ساخت وساز در چهار روستای زلزله‌زده خوی آغاز شد

ساخت وساز در چهار روستای زلزله‌زده خوی آغاز شد

آراز آذربایجان، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به سرعت یافتن عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی گفت: عملیات ساخت و ساز اماکن مسکونی در چهار روستای این شهرستان با انجام پی‌کنی ساختمان‌ها آغاز شده است.
جعفر برزگر افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بسیج اکیپ‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات رسان، عملیات آواربرداری را در چهار روستا به اتمام رسانده است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ واحد زلزله زده در روستاهای مختلف این شهرستان آواربرداری شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.
برزگر ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تعداد واحدهای احداثی را در شهر دیزج دیز و روستای سید تاج الدین داریم، عملیات آواربرداری با حضور اکیپ ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در این ۲ منطقه در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در شهر دیزج دیز عملیات آواربرداری ۶۶ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، اضافه کرد: تلاش داریم عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی را تا ۲ هفته آینده به اتمام برسانیم.
برزگر همچنین از استقرار اکیپ‌های صدور پروانه ساختمانی برای دسترسی سریع مردم مناطق روستایی زلزله زده در ۲ روستای خنجرخان و سید تاج الدین خبر داد و گفت: بنیاد مسکن آذربایجان غربی تا اتمام کار بازسازی آخرین واحد مسکونی در کنار مردم خواهد بود.
در ارزیابی اولیه واحدهای مسکونی در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون اصلی زلزله شهرستان خوی، از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با حضور در ۵۴ روستا و ۲ شهر خوی و دیزج دیز، پنج هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی را ارزیابی کردند.
بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این زمین لرزه دچار خسارت شده یا نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 40