زیرساخت‌های باغ نرگس نیاز به تغییر اساسی دارد

زیرساخت‌های باغ نرگس نیاز  به تغییر اساسی دارد

گروه اجتماعی: زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی در تربیت فرزندان داشته و نوع تربیت نیز نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ جامعه دارد و چنانچه زن یا مادر در خانواده دچار مشکل جسمی یا روحی شود، همه خانواده تحت تأثیر آن مشکل قرار خواهند گرفت.
در این راستا، ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت زنان جامعه، امری حائز اهمیت است.
به همین خاطر در ارومیه نیز بوستانی با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر برای زنان این شهر فراهم شد تا در یک فضای باز و با آسودگی خیال به تفریح و ورزش بپردازند.
سلیمانی مدیر بوستان نرگس درباره امکانات موجود می‌گوید: محورها و گذرها در پارک بانوان وجود دارد شامل محور دوچرخه‌سواری و گذر تندرستی هست.
وی ادامه داد: زمین فوتبال، بسکتبال و تنیس نیز از دیگر امکانات این پارک بشمار می‌رود.
مدیر بوستان نرگس می‌افزاید: اما این پارک با توجه به اینکه تنها پارک ویژه بانوان ارومیه‌ای محسوب می‌شود نیاز دارد که پیش از این نسبت به امکانات آن توجه شود تا بانوان نیز استقبال بیشتری از آن نمایند.
بر اساس این گزارش؛ یکی از اشکالات وارده بر پارک بانوان ارومیه، ساختمان‌های بلند و چند طبقه هم‌جوار آن است که طبق قانون ساخت‌وسازهای محوطه بیرونی پارک مخصوص بانوان نبایستی بیشتر از حد مجازی باشد که بتوان از آن‌ها به راحتی داخل پارک را مشاهده کرد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از اروم نیوز اما مسئولین شهرداری ارومیه با آنکه تا حدودی با درخت‌کاری اطراف این پارک توانسته‌اند از دیده نشدن محوطه داخلی جلوگیری کنند اما باید تدبیری اندیشه شود و پارکی مناسبت‌تر و آن هم نه یک پارک بلکه چندین پارک با شرایط مناسب در محله‌ها و مناطق مختلف احداث شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


9 + شش =