نماينده مردم اروميه در مجلس:

زمین خواری در سایه ضعف نظارتی به معضلی اساسی تبدیل شده است

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئله زمین خواری به یکی از معضلات اساسی کشور تبدیل شده است گفت: بخشی از عوامل این مسئله ریشه قانونی داشته و بخش دیگر ریشه اجرایی و نظارتی دارد.
سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس ، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره واگذاری برخی از اراضی سواحل مکران، گفت: مسئله زمین خواری یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر روند افزایشی داشته و از طرفی این مسئله از سوی دستگاه های نظارتی و قضایی مورد مسامحه قرار گرفته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه های توسعه ای کشور بر اهمیت و موقعیت استراتژیک سواحل مکران تأکید شده و توسعه این مناطق جزء سیاست های اصلی کشور است، حال چگونه و با چه مجوزی بخشی از این سواحل به یک جوان واگذار شده است.
وی گفت: متأسفانه به دلیل کوتاهی دستگاه_های نظارتی، سواحل دریای خزر توسط دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و زمین خواران مورد هجمه و لطمه قرار گرفت و امروز نمی توان آن مناطق را ساماندهی کرد.
بهادری تصریح کرد: به نظر من دستگاه های نظارتی و قضایی باید با تخلفات قانون در عرصه تصرف سواحل مکران به شدت برخورد کنند تا مکران در آینده به سرنوشت دریای خزر دچار نشود.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی مسئله زمین خواری به یکی از معضلات اساسی کشور تبدیل شده است، از این رو باید دلایل بروز این موضوع شناسایی و رفع شود، بخشی از عوامل این مسئله ریشه قانونی داشته و بخش دیگر ریشه اجرایی و نظارتی دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: دستگاه قضا در شرایط کنونی باید با شدت به متخلفان و زمین خواران برخورد کند تا در آینده شاهد به یغما رفتن سرمایه های ملی نباشیم./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 4