روابط عمومی نباید تعلق خاطر به یک سلیقه داشته باشد

روابط عمومی نباید تعلق خاطر  به یک سلیقه داشته باشد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ارتباط با مردم و ترویج سیاست‌های دولت از وظایف روابط عمومی بوده، گفت: روابط عمومی نباید تعلق خاطر به یک سلیقه داشته باشد بلکه باید تعلق خاطر به حکومت داشته باشد.
به گزارش آراز آذربایجان، قربانعلی سعادت در همایش روابط عمومی‌ها که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی شعار یک صدایی است و اگر اجرایی شود بیشتر مسائل و مشکلات موجود کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به لزوم تحصیلات مرتبط روابط عمومی، ادامه داد: با مطالعات انجام شده درصدی از تحصیلات روابط عمومی‌ها مرتبط و درصدی نیز غیر مرتبط با حوزه فعالیت روابط عمومی‌ها بوده که در این راستا تحصیلات تکمیلی مطرح شد.
استاندار آذربایجان غربی افزود: تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های آموزشی بحث مهمی بوده چرا که آموزش هزینه نیست و سرمایه‌گذاری و تولید است و باید برگزاری این کلاس‌ها برای مدیران، روابط عمومی‌ها و کارشناسان در همه سطوح پی‌گیری شود.
سعادت با بیان اینکه در دوره گذشته مرکز مدیریت دولتی در استان تاسیس شد، خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های برای سطوح مختلف برگزار شد و با توجه به اینکه بخش اعظم مدیریت هنر است کلاس‌های آموزشی برگزار شده در شکل‌دهی نحوه کار و رفتار موثر بود.
وی ادامه داد: در دوره جدید مرکز پژوهش مدیریت دولتی دوباره راه‌اندازی می‌شود و آموزش‌های مورد نظر برای سطوح مختلف شامل مدیران، روابط عمومی‌ها و کارشناسان در مرکز مدیریت دولتی برگزار خواهد شد تا شرایط موجود را بازسازی و بهره‌وری را بالا ببریم.
سعادت با بیان اینکه ارتباط با مردم و ترویج سیاست‌های دولت از وظایف روابط عمومی بوده، تصریح کرد: روابط عمومی نباید تعلق خاطر به یک سلیقه داشته باشد بلکه باید تعلق خاطر به حکومت داشته باشد.وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید سیاست‌های دولت جدید را دریافت و براساس آن عمل کند و پذیرش سیاست‌های دولت جدید توسط روابط عمومی و مدیران و انطباق با آن می‌تواند موجب تثبیت سیاست‌ها باشد.
سعادت بر نقش روابط عمومی‌ها در ترویج سیاست‌های دولت تاکید کرد و گفت: در شرایط موجود تبلیغ سرمایه‌گذاری، شرایط اقتصادی، ایجاد اشتغال و… مدنظر بوده و همه این موضوعات با همکاری روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار از سیاست‌های دولت بوده و روابط عمومی‌ها در خصوص جذب سرمایه‌گذاری نقش موثری دارند و یکی از عوامل اصلی جذب سرمایه‌گذاری ایجاد فضای امن و آرام برای سرمایه‌گذار است و باید در راستای ایجاد فضای امن و آرام و وحدت تلاش شود.
سعادت با اشاره به جایگاه حقوقی روابط عمومی‌ها، ادامه داد: از نظر حقوقی جایگاه روابط عمومی تعریف شده است.
وی با بیان اینکه کسب تجربیات و علم و اجرای سیاست‌های عمومی نظام در هر مقطعی نوعی ارتقا از پایه حزبی است، تصریح کرد: باید کار کارشناسی و علمی در این راستا انجام شود و هدف خدمت باشد.
وی افزود: نباید گروه‌های سیاسی را حذف کنیم بلکه باید گروه‌های سیاسی را در مسیر سازندگی کشور به وحدت برسانیم و برای تداوم و تثبیت مدیریت‌ها از کار سیاسی بپرهیزید و باید سیاست‌های دولت پی‌گیری شود.
سعادت خاطرنشان کرد: حساسیت شغلی در زمینه روابط عمومی بالا بوده و نقش روابط عمومی می‌تواند رفع‌کننده نواقص باشد و در راستای اصلاح امور گام بردارد.
استاندار آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: امید است در راستای اجرای منویات رهبری که اقتصاد بهتر، فرهنگ برتر و مشارکت عموم جامعه با مدیریت جهادی بوده، تلاش شود.
در این نشست صمیمی که مدیرکل دفتر استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نیز در آن حضور داشتند، سه تن از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به نمایندگی از سایر اعضای حاضر در جلسه، به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه روابط عمومی پرداختند.
لزوم اعتلا و ارتقای جایگاه روابط عمومی، لزوم ارتقای علمی و گذراندن دوره‌های تخصصی مرتبط برای کارکنان روابط عمومی، تشکیل انجمن صنفی روابط عمومی، ضرورت برنامه ریزی در روابط عمومی‌ها برای تحقق اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد و فرهنگ، لزوم تثبیت در مدیریت روابط عمومی‌ها و بهره گیری از افراد متخصص، متعهد و توانمند در بخش روابط عمومی و توجه به مقوله پژوهش در روابط عمومی‌ها از جمله نکات مطرح شده توسط نمایندگان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در این جلسه بود.
لزوم تهیه بانک اطلاعاتی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان، ضرورت حمایت و توجه ویژه مدیران به نقش و اهمیت روابط عمومی در سازمان، بهره گیری مدیران و مسئولان از نظرات و دیدگاه‌های مدیران روابط عمومی و بسترسازی برای فعالیت روابط عمومی‌ها در بحث جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در استان از دیگر نکات مطروحه این جلسه بود که مورد استماع مقام عالی استان قرار گرفت.
همچنین در این جلسه بحث لزوم تغییر و اصلاح نگرش به روابط عمومی در سازمان‌ها، لزوم تخصیص منابع مالی مشخص به روابط عمومی‌ها، ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در روابط عمومی‌ها و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در روابط عمومی‌ها به پیمانی و رسمی توسط نمایندگان روابط عمومی‌های استان مطرح شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 2 =