قائم مقام وزير راه و شهرسازي در اروميه:

پرونده مسکن مهر تا نیمه نخست سال آینده بسته می شود

پرونده مسکن مهر تا نیمه نخست سال آینده بسته می شود

گروه خبر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به اهتمام ویژه دولت نسبت به اتمام این طرح ها در سطح کشور، گفت: با تاکید رییس جمهوری پرونده این طرح تا نیمه نخست سال آینده بسته می شود.
»احمد اصغری مهرآبادی« در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد از مساکن تحویلی به متقاضیان مربوط به دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی است و در دولت گذشته تنها ۶۳۳ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد. وی اضافه کرد: برای برخی واحدهای مسکن مهر در کشور متقاضی وجود ندارد و این واحدها در اختیار برخی نهادها قرار داده می شود تا برای آنها به دنبال متقاضی باشند. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: برای اتمام طرح های مسکن مهر در کشور نیازمند همراهی مسوولان استانی هستیم. وی همچنین اضافه کرد: وضعیت مساکن مهر در آذربایجان غربی بسیار مناسب است و طبق وعده، پرونده این پروژه در صورت همکاری شرکت های خدمات رسان به زودی بسته می شود. استاندار آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرح مساکن مهر این استان، گفت: شرکت های خدمات رسان تامین امکانات زیربنایی این مساکن از جمله آب، برق، گاز و غیره را در اولویت قرار دهند. محمدمهدی شهریاری افزود: مدیریت استان برای حل مشکلات مسکن مهر پیگیری های لازم را انجام می دهد و دستگاه های اجرایی نیز در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: مشکلات مربوط به بانک ها، ثبت اسناد و تامین امکانات زیربنایی و ارتباطی این مساکن به صورت جدی طی سه مرحله پیگیری می شود و اعتبارات مورد نیاز نیز با حمایت استانداری تخصیص می یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد مسکن مهر سهمیه این استان است، گفت: برای بهره برداری از این واحدها ۱۲ هزار میلیارد ریال شامل۹۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. ابراهیم مبارک قدم افزود: همچنین برای طرح های مسکن مهر در آذربایجان غربی ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه به دستگاه های مرتبط پرداخت شده است تا امکانات زیربنایی، روبنایی و رفاهی مساکن مهر را تامین کنند. وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در این استان ۹۶٫۴ درصد است، اضافه کرد: این پیشرفت فیزیکی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر از جمله مهاباد، ارومیه و سردشت نسبت به میانگین استانی از پیشرفت کمتری برخوردار است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و نیز در شهرهای اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، سلماس و بوکان بسته شده است. مبارک قدم با اشاره به اینکه ۳۴ هزار و ۳۴۵ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ساخته شده، بیان کرد‌: ۱۱ هزار و ۳۷ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث و تکمیل شده است.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۴۲۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی باقی مانده، گفت: ۴۰ هزار و ۹۶۲ واحد تاکنون تحویل متقاضیان شده است و نظارت بر اتمام ساخت طرح های مسکن مهر و تامین خدمات زیربنایی و نیز تعیین تکلیف طرح ها با جدیت پیگیری می شود. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: زیرساخت های گاز، آب و برق نیز در شهرهای باقی مانده اجرایی شده و اراضی مورد نیاز نیز برای ساخت کلانتری، ایستگاه آتش نشانی، سالن ورزشی و فضای سبز در این منطقه آماده واگذاری است. مبارک قدم با بیان اینکه ساخت ۱۱ مدرسه در کنار طرح های مساکن مهر آذربایجان غربی در نظر گرفته شده، افزود: تاکنون پنج طرح به اتمام رسیده و ۶ طرح نیز در حال احداث است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، طرح مسکن مهر که از حدود هشت سال پیش آغاز شده بود، در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و بیش از ۶۰ درصد واحدها در این دولت به متقاضیان تحویل داده شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = هجده