نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي :

دولت نظارت مجلس را بی‌اهمیت می‌داند

دولت  نظارت مجلس  را بی‌اهمیت  می‌داند

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ زمانی که دولت به تذکرات نمایندگان مجلس گوش نمی‌دهد، خب همین اشکالاتی که دارد ادامه پیدا می‌کند و نارضایتی مردم افزایش پیدا می‌کند؛ مثلا می‌بینیم برای رئیس سازمان سنجش حکم انفصال صادر شده، اما تمکین نمی‌کنند یا موضوع میثم لطیفی. دولت نه تنها قوانین را نادیده گرفته بلکه نظارت‌های مجلس را هم بی‌اهمیت می‌داند جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس یازدهم با اشاره به تاثیر عملکرد دولت و مجلس می‌گوید: با توجه به حوادث سال گذشته و عملکرد نامناسب مسئولان در این خصوص و همچنین نظارت استصوابی و حذف افراد و جریان‌ها، فکر می‌کنم مشارکت در انتخابات همانند سال‌های گذشته نخواهد بود. بخش‌هایی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید:
*‌ مردم از مجلس بریده‌اند. مجلس یازدهم همیشه با دولت همراه بوده و در مسائلی که باید از بعد نظارتی مجلس ورود می‌کرد، ورود نکرد و همین باعث شد این مجلس از بحث اشتغال، مسکن، معیشت و … غافل شود و در نهایت بسیاری از خانوار‌ها زیر خط فقر آمدند. گوشت و مرغ را مردم نمی‌توانند بخرند! دارو کمیاب شده و مشکل داریم. بیماران صعب‌العلاج باید مرتب دنبال دارو باشند. این‌ها گوشه‌ای از مواردی است که مردم در جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. دولت هم در این زمان باقی‌مانده که نمی‌تواند شق‌القمر کند. *‌ رئیسی نه تنها شغل ایجاد نکرد، بلکه شغل‌هایی که بود هم از دست دادیم، برای مثال دولت همین امسال در بخش کشاورزی از ساعت ۹صبح تا ۴الی ۵ عصر برق و آب برای آبیاری زمین‌ها را قطع می‌کند. خب این باعث شده صنایع با کمترین ظرفیت کار کنند و مجبور به تعدیل نیرو شدند.
*‌ همین حالا در بسیاری از استان‌ها نان ۴۰ درصد گران شده است. نان قوت غالب مردم است چرا باید این اتفاق رخ دهد؟ طبیعی است در چنین شرایطی مردم رای نمی‌دهند. در زمان انتخابات، ۲۲۰ نماینده مجلس برای یک کاندیدا نامه حمایتی می‌نویسند که در انتخابات حضور پیدا کند و همین نمایندگان مسئول ستاد رئیسی بودند، طبیعی است مجلس آنطور که باید بر دولت نظارت نمی‌کند و دایره امن برای دولت ایجاد کرده است!
هر بار از وزیر کشور سوال می‌پرسیم، به یک بهانه‌ای به مجلس نمی‌آید
*‌ تعداد زیادی از وزرای دولت با توجه به بعد نظارتی مجلس بی‌تفاوت باشند. به طور مثال وزیر کشور در طول ۲ سال گذشته تنها یک بار برای پاسخ به نمایندگان مجلس به کمیسیون شورا آمده و هر دفعه که از او دعوت می‌شود به یک بهانه‌ای به مجلس نمی‌آید.
دولت نه تنها قوانین را نادیده گرفته بلکه نظارت‌های مجلس را هم بی‌اهمیت می‌داند
*‌ زمانی که دولت به تذکرات نمایندگان مجلس گوش نمی‌دهد، خب همین اشکالاتی که دارد ادامه پیدا می‌کند و نارضایتی مردم افزایش پیدا می‌کند؛ مثلا می‌بینیم برای رئیس سازمان سنجش حکم انفصال صادر شده، اما تمکین نمی‌کنند یا موضوع میثم لطیفی. دولت نه تنها قوانین را نادیده گرفته بلکه نظارت‌های مجلس را هم بی‌اهمیت می‌داند.
*‌ مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور روز به روز افزایش پیدا می‌کند. این مشکلاتی که مردم دارند می‌تواند در میزان مشارکت مردم تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر بر اساس شنیده‌ها دایره تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان را به جای بازتر کردن، می‌خواهند کوچکتر کنند تا جناح خاصی مجدد روی کار بیاید. افرادی در اعتراضات کشته شدند که عابر بودند یا روی پشت بام نظاره‌گر بودند
*‌ در اعتراضات سال گذشته در کشور، افراد زیادی یا کشته یا زخمی شدند و دولت هیچ جوابی برای این خانواده‌ها نداشت. برخی از افراد در اعتراضات اصلا حضور نداشتند، اما به صورت اتفاقی دچار ضرر جانی و مالی شدند؛ دولت هیچ کاری برای این‌ها نکرد. در حوزه انتخابیه من حدود ۲۰ نفر در اعتراضات سال قبل جان خود را از دست دادند، از این تعداد فقط شاید ۲ الی ۳ نفر در اعتراضات بودند و بقیه به صورت عابر بودند یا در خانه یا در پشت‌بام نظاره‌گر بودند که تیر به آن‌ها خورده شد. من از وزیر کشور بار‌ها پرسیدم چه اتفاقی افتاده است اما هیچ کاری صورت نگرفت و پرونده‌هایشان در دادگاه باز است. خب مردم شیوه این عملکرد را می‌بینند.
دولت جناحی کردن مدیران را تا سطوح دهیاری هم پیش برده است
*‌ عملکرد دولت مردم را دو دسته کرده و آن‌ها را به جان هم انداخته است. مردم را به ناامیدی از آینده رسانده‌اند و طبیعی است میزان مشارکت کاهش پیدا کند. تا جایی که اطلاع دارم، از جریان اصلاح‌طلب و میان رو تعداد بسیار کمی پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند. مشکلاتی که اکنون وجود دارد حتی اگر اصلاح طلبان هم وارد عرصه شوند، مردم بازهم رغبتی برای مشارکت ندارند، چه رسد حالا که جریان اصلاح‌طلب هم حضور ندارند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از رویداد۲۴،‌ مشارکت با اس.ام.اس فرستادن افزایش پیدا نمی‌کند. مردم آگاه به شرایط هستند و تا زمانی که تاثیر انتخابات و تاثیر نمایندگان را در زندگی روزمره احساس نکنند، پای صندوق رای نمی‌آیند. دولت جناحی کردن مدیران را تا سطوح دهیاری هم پیش برده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


4 − = دو