دستگاه های اجرایی در بحث عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند

دستگاه های اجرایی در بحث عفاف و حجاب اهتمام جدی داشته باشند

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرائی در استان نسبت به اجرای وظایف و ماموریت های خود در بحث عفاف و حجاب باید اهتمام جدی داشته باشند.
محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه حجاب و عفاف که با حضور دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور برگزار شد، با تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: نتیجه فرآیندهای فرهنگی و تبیینی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نتیجه مؤثری دربر نداشته است.
وی به پیشینه بحث حجاب در ایران اشاره کرد و افزود: امروز که دشمن از همه ابزارهای فرهنگی خودش برای کم اهمیت جلوه دادن بحث حجاب و عفاف بهره می‌برد باید با سیاست گذاری‌های جدید تأثیرات مثبت و موثرتری در جامعه ایجاد کرد.
شهریاری به جایگاه مهم آموزش و پرورش در تبیین مفاهیم حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: برای اجرایی و عملیاتی شدن سیاست‌ها به حرکت جمعی پویایی در نهادهای فرهنگی اعم از خصوصی و دولتی نیاز داریم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اگر هم سویی و هم پوشی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید خاطر نشان کرد: امروز که نتیجه مطلوب حاصل نشده و به گروه و دوره خاصی محدود شده ناشی از نبود همسویی مفید است.
شهریاری تأمین اعتبار لازم برای پیشبرد برنامه‌های اقناعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود بهره گرفت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز عصر شنبه در دیدار دبیر شورای سیاستگذاری حجاب و عفاف وزارت کشور، گفت: موضوعات فرهنگی باید توسط عوامل اجرایی و مدیران دولتی پیگیری شود و مسئولان و مدیران اجرایی باید پای کار باشند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه متأسفانه مدیران اجرایی یا اعتقادی به پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی ندارند و یا به مصوبات در این خصوص عمل نمی‌کنند، گفت: ما معتقدیم در کشور هر فعالیتی باید کانال قانونی خودش را داشته باشد و اجرای دقیق و کنترل و نظارت آن در مجموعه‌های اداری باعث حل معضلات خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید مدیران اجرایی در ادارات افرادی معتقد باشند و نظارت و ارزیابی از عملکرد آنان نیز باید با دقت صورت بگیرد. همه باید توجه داشته باشیم که ما نظام و حکومتیم و باید با اصول و قوانین در موضوعات فرهنگی و اجتماعی عمل کنیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


4 × نُه =