در حال حاضر ۱۲۳ واحد دفاتر خدمات مسافری و گردشگری در آذربایجان غربی فعال است

در حال حاضر ۱۲۳ واحد دفاتر خدمات مسافری و گردشگری در آذربایجان غربی فعال است

آرازآذربایجان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: مجموع اقامت کنندگان رسمی و غیر رسمی استان طی ۴ ماهه سال جاری ۱۵۸ هزار و ۷۲۳ نفر است.
مرتضی صفری با بیان اینکه طی سال جاری ۹۹ هزار و ۵۸۲ مسافر در اقامتگاه‌های( وابسته به وزارت میراث فرهنگی) در استان اقامت داشتند، افزود: امسال ۷۳ هزار و ۶۸۰ مسافر ایرانی و ۱۵ هزار و ۹۶۹ مسافر خارجی در استان اقامت داشتند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته در بین مسافرین ایرانی ۵۵ هزار و ۳۳۸ نفر و مسافرین خارجی نیز ۱۵ هزار و ۶۳ نفر بود.
وی از فعالیت و ارائه خدمات ۲۷۶ واحد گردشگری و ۱۲۳ واحد اقامتی به تعداد ۵ هزار و ۱۷۸ تخت و ۲۱۸۹ اتاق در استان خبرداد.
صفری با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد هتل (یک تا ۵ ستاره) در قالب ۳ هزار و ۲۴۰ تخت و ۱۱ هزار و ۵۰۴ اتاق در استان گفت: ۳۳ واحد بوم گردی با ۴۶۲ تخت، ۴۲ واحد مهمانپذیر با ۱۲۰۵ تخت در استان آماده ارائه خدمات به مسافرین هستند.
وی میانگین عمر واحدهای اقامتی را ۲۰ سال اعلام کرد و افزود: ضریب اشغال تخت واحدهای اقامتی استان در چهار ماهه اول سال جاری حدود ۳۱ درصد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴ درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان افزود: در حال حاضر ۱۲۳ واحد دفاتر خدمات مسافری و گردشگری در استان فعال است.
وی با اشاره به فعالیت ۴۵ نفر راهنمای گردشگری در استان تصریح کرد: طی ۴ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۰۶ نفر از مراکز تفریحی توریستی استان و ۴۱۵ هزار و ۳۱۷ نفر نیز از موزه ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.
صفری خاطر نشان کرد: ۳ مرکز تفریحی_سرگرمی، یک مرکز تندرستی در استان فعال و به ارائه خدمات می پردازد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، حمایت از طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری گردشگری با همیاری ارگانهای متولی امر، ارائه تسهیلات به طرح و پروژه‌های سرمایه گذاری و استاندارسازی و ارتقاء کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری و اقامتی را از برنامه های این اداره کل در جهت افزایش ضریب اقامت و ظرفیت واحدهای اقامتی در استان برشمرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 2