کمبود سوخت نیروگاه ها علت قطعی برق در برخی نقاط استان

کمبود سوخت نیروگاه ها علت قطعی برق در برخی نقاط استان

گروه خبر:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت:هم اکنون به علت افزایش سرمای هوا، تامین سوخت نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، اکبر حسن بگو ، با اشاره به خاموشی‌های مکرر برق در استان اظهار داشت: هم اکنون به علت افزایش سرمای هوا، تامین سوخت نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: همچنین مصرف گاز در سطح کشور افزایش یافته و سبب کاهش تزریق گاز به نیروگاه ها شده است و در نتیجه در تولید با مشکل مواجه هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بی‌تردیداگر مردم به میزان ۱۰ درصد در مصرف گاز و برق خود صرفه جویی کنند این خاموشی به وجود نمی آید.
وی ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ شبکه های توزیع و انتقال برق در استان آذربایجان غربی هیچ مشکلی وجود ندارد.حسن بگلو با تاکید بر اینکه خاموشی‌های شهر ارومیه و استان به صورت برنامه ریزی شده نیست گفت: اگر رویه مصرف گاز و برق شهروندان بدین گونه ادامه داشته باشد و میزان تولید مشخص شود به اطلاع مردم می رسد که علت خاموشی به چه دلیل بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین قطعی برق مربوط به شرکت برق نیست و مشکل تامین سوخت نیروگاه ها مطرح است که اگر برطرف شود مشکلی به وجود نخواهد آمد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم اکنون پیگیر خاموشی‌های برق از شرکت توانیر هستیم که برطرف شده و مشکلی به وجود نیاید.
این در حالی است که سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، قطعی برق در برخی نقاط کشور را ناشی از کمبود یا قطعی گاز ندانست. محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به تاکید مسئولان وزارت نیرو مبنی بر کمبود گاز در نیروگاه ها و قطعی برق به این علت بیان کرد: قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد.
او گفت: مسئول گازرسانی ما نیز این موضوع را اطلاع رسانی کرده که قطعی گاز نیروگاه های برق، ناشی از مسائل دیگری است و ارتباطی با شرکت گاز ندارد، شرکت ملی گاز ایران یک تعهدی دارد که طبق تعهدش در حال انجام گازرسانی است.سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پایان تاکید کرد: این گازرسانی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و کمتر نشده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


9 + دو =